Re: Monitor DAEWOO

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Tue 14 Jan 1997 - 07:49:26 MET

On 13 Jan 1997 19:26:00 GMT, "Pawel Komos" <progel_at_szc.ternet.pl>
wrote:

>sticky <sticky_at_free.polbox.pl> napisał(a) w artykule
><01bc0181$269d8e40$c684ccc2_at_default>...
>>
>Znam dwa podobne wypadki z tym monitorem i innymi kartami, moj z karta #9
>Motion 531 ma obraz pod tym wzgledem bez zarzutu. Szukamy wlasnie reguly,
>jutro mamy w planie pare testow. O wynikach dam znac.
>
>---------------------------------
>Pawel Komos
>progel_at_szc.ternet.pl

Miałem niedawno u siebie monitor DAEWOO 15" 1280x1024 plamka 0,28.
Testowałem go z kartami miroCRYSTAL 12SD i Cirrus Logic 5424.
Co prawda nie miałem problemów z falowaniem obrazu, ale we wszystkich
rozdzielczościach był strasznie zniekształcony, mimo zachowania
dopuszczalnych częstotliwości odświeżania. Przy rozdzielczości
1024x768x72Hz do tego stopnia, że nie dało się tego poprawić
wbudowanym w monitor korektorem (rozmiar, poduszka, trapez).

Ogólnie ten monitor ma cienką ostrość, nawet przy odpowiednio
ustawionym kontraście i właściwej dla tej przekątnej rozdzielczości
800x600x72Hz. Widać to szczególnie na małych czcionkach bitowych
(czarne na szarym tle, np. menu Start Win'95).

Poza tym regulacja jasności i kontrastu była analogowa (mimo że
 monitor miał OSD) - może nie jest to takie złe, gałką się łatwiej
kręci, ale monitor straszliwie wolno reagował na zmiany zarówno
jasności, jak i trybu graficznego - wyglądało to jak "fade out - fade
in" z gierek.

Porównując go np. z Goldstar 15" (ster. cyfrowe) czy ARX 15" (również
cyfrowe, które mają podobną cenę, to u DAEWOO radzę kupić
ewentualnie odkurzacz - mam i jest świetny :-)

Wojciech Milc wmilc_at_poczta.com