Karty i/o - c.d.

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Tue 14 Jan 1997 - 00:33:08 MET

On 1997-01-10 khc said:

>To nie tak. Szybkosc UART'a, zalezaca od kwarcu, dotyczy tylko i
>wylacznie szybkosci nadawanie i odbierania po stronie RS-232.
>Szybkosc nadawania i odbierania danych po stronie komputera nie
>jest stala, i jest regulowana przez UART'a (poprzez bity statusowe)

Chodzi mi o sytuacje kiedy szybkosc portu
COM ustawiana komenda MODE nie odpowiada
szybkosci portu ustawionej hardware (np.:
przelacznikami w modemie) wtedy zamiast
znakow na ekranie terminala mamy kaszane
lub nic. Czy komenda MODE ustawia dzielnik
w UART portu, do ktorego jest skierowana?
Wlasciwie zmiana kwarcu porcie ma sens wtedy
gdy mamy dolaczyc do portu urzadzenie posiadajace
mozliwosc nadawania i odbioru z szybkoscia
przekraczajaca mozliwosci portu (115200) lub
jego programowego ustawienia (ograniczenia
MODE do np.:9600). W przypadku moich
eksperymentow z wymiana kwarcu w 16550 bylem
skazany na niepowodzenie poniewaz nie mialem
mozliwosci ustawienia szybkosci portu
odbierajacego i tak ograniczonego do 57600.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;37;47mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive