Re: 2 Pentiumy na 1 plycie

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 11 Jan 1997 - 18:19:41 MET

> Mam zamiar zmienic plyte glowna na 2 procesorowa, bo zostalem
> zachecony tym, ze drugi procesor moge kupic sobie pozniej...
> Na razie mam Pentium 166 i kilka pytan...
> - Ktora plyta jest dobra (najlepsza)?
> - Jak sprawdzic, czy moj procesor bedzie pracowal z drugim...Chodzi
> mi tu o jakies cyfry/kody na prockach...
> - Jaki procesor kupic, zeby wszystko chodzili cacy?
> - Co mi to da pod WinNT 4.0?

to nie do konca tak latwo. procesorki zeby pracowaly razem musza byc:
a) identyczne
b) byc DP (rozne takie VMU sa tylko UP i nawet jak dwa takie wsadzisz to nie
    pojdzie).
c) po pewnym czasie intel wprowadza pewne modyfikacje do prockow. wiec moga
    sie roznic i nie chodzic ze soba.

plyta... hm... Piotrek poleca Tyany. mi sie na razie srednio podobaja - tzn.
sa fajne, ale sie sparzylem na pierwszej i tak mi zostralo. moze mi przejdzie
(asusa t2p4 tez dlugo nie lubilem).

procesor powinien byc najlepiej SSS ale sposrod 166 niewiele jest wlasnie
takich. procesor najlepiej jakis porzadny kupic - 166 SSS iBPP powinien byc
calkiem niezly (wlasnie tu jest sila iBPP - prawie wszystkie 166 iBPP sa
SSS).

pod NT 4.0 zyskasz jakies 15% wzrost wydajnosci systemu, do 50% przy wiekszym
obciazeniu pracy aplikacji (musi ich byc wiele!), kilka % w przypadku
programow nie przystosowanych do SMP i do 70% jak cos jest swiadome ostnienia
drugiego procka.

karpio