Re: Modem Sporotster

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 20:02:12 MET

Jacek Derejski <jdski_at_microplus.ca> napisał(a) w artykule
<3.0.32.19970108214817.006902ac_at_mail.microplus.ca>...
> Witam
>
> Jesli mozna, mam pytanko modemowe:
> Czy dwa modemy (33.6) po polaczeniu i ustalemiu szybkosci na poziomie
> 28.8 moga same dojsc do 33.6 ?
> Czy szybkosc wynegocjonowana na poczatku polaczenia np. 28.8,
> pozostaje nie zmieniona do konca polaczenia ?
>
> Mam USR Sportster 33.6, z drugiej strony (dostawca internetu)
> USR Courier 33.6, odleglosc ok. 10km, linia telefoniczna jest niby OK,
> a polaczenia 33.6 jeszcze nie udalo mi sie uzyskac.
> Kilka razy mialem 31.2 i to wszystko. :-(
>
> Wyjatkiem od tego wszystkiego bylo polaczenie z BBS USR,
> [...]

Przy standardowych ustawieniach modemu CONNECT podaje predkosc miedzy
komputerem a modemem nie majaca wiele spolnego z predkoscia transmisji.
Przestawia sie to rozkazem ATW
ATW0 - komputer-modem
ATW2 - predkosc w linii
ATW1 - obie

Przy wlaczonych protokolach z korekcja/kompresja modem renegocjuje w
trakcie transmisji. Wlacz ATM2, bedziesz to slyszal.
33,600 to jest ok 3300 bajtow na sekunde. Trzeba jeszcze odjac 10-20% na
narzuty protokolu. Wynik 7KB/sek jest bardzo dobry i wynika z kompresji w
przy transmisji. Przy wysylaniu ZIPa byloby max polowa tego.
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl