Re: Jak odpalic inta spod Win3.1?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 09:52:39 MET

Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> writes:

> No dobra, pokonales mnie. Zobacze co jest grane z tym Twoim routed'em.
> Tylko jak sie okaze, ze chodzi z palca...
> Powinienem do piatku to sprawdzic.

Wlasnie sprawdzilem. Operacje byly nastepujace:
1. Sciagnalem NetKit-0.09.tar.gz z sunsite.icm.edu.pl:/pub/Linux/Incoming
2. cd /usr/src; tar zxf /pub/Linux/utils/NetKit-0.09.tar.gz
3. cd routed; make

successful

Nastepnie tak zrobionego routed'a odpalilem na routerze (routed -g), wywalilem
reczne (statyczne) routingi z innej maszyny, i na niej takze zapalilem routed'a
(bez -g -> RTFM). Wszystko pracowalo ok. kwadransa bez zadnych bledow, chociaz
nie lubie, jak mam tyle routes na komputerach.

Mysle sobie, Ty uzywasz tam Novell'i, moze to problem z Novell'em. No dobra
- zdjalem tcp/ip&stuff z Novell'a (4.1), odpalilem bez statycznych routingow,
ale za to z rip=yes. Wszystkie routes byly po chwili.

Poczekalem ze 20 minut i nie dzialo sie nic dziwnego. Wywalilem RIP'a,
statyczny routing back.

Nie wiem, moze mnie sie komputery boja (czesto jest tak, ze wystarczy, ze
sie zjawie, i od razu wszystko dziala, zanim zdaze dotknac do klawiatury
- zreszta sa to glownie problemy typu win odpalane nie z tego katalogu,
wypadla wtyczka sieciowa z drukarki itp).

Nie wiem, moze ja mam jakies szczescie do Linuxa albo cos.

W kazdym razie odpowiedz brzmi: tak, da sie bez jakiegokolwiek problemu
kazac linux'owi uzywac RIP'a, tak w charakterze serwera, jak i klienta,
i nie dziala to krocej niz 30 minut. Nie widze tez zadnego powodu, by mialo
to w ogole przestawac dzialac.

Co oczywiscie nie oznacza, ze polecam stosowanie RIP'a.

--
Krzysztof Halasa