Re: skanowanie slajdów

Autor: Jan Szypowski (janszypo_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 23:37:00 MET

> Wina obarczam 'gamme' monitora. Mac jako profesjonalny ma 1.
> Photostylera dawno temu dokonfigurowalem rowniez do 1.
> Pecet i Netscape to najwyrazniej sprzet dla amatorow - nie ma takiej
> opcji. Sun tez, za to musze pochwalic SGI Indygo - to profesjonalny
> sprzet, i gamma=1.
To nie jest calkiem tak. Mac od samego poczatku mial wbudowany w systemie
system zarzadzania kolorem, tak wiec nie istnieje tam problem np. roznej
gammy w roznych aplikacjach. Na PC jest po prostu do tej pory nadal
niewiele implementacji tego rodzaju systemow, mimo ze np. W'95 ma juz
systemowo wbudowana mozliwosc uzywania profili ICC. Ja korzystam z
oprogramowania do kalibracji dolaczonego do karty graficznej (Matrox
Millenium 8 MB) i mam dzieki temu ujednolicona kalibracje koloru w calym
systemie. Natomiast co do sprawy zarzadzania kolorem w WWW, to warto
zajrzec na strone
http://www.colorific.com/products/tic1.html

janszypo_at_waw.pdi.net