Re: karty i/o

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 04:11:22 MET

On Sat, 4 Jan 1997 18:00:24 +0100, Pawel Komos wrote:

>Dlatego wlasnie nawet do czterech terminali na 9600 w UNIXie wklada sie do
>komputera
>karte wieloportowa.
>Wiem, ze UNIX jest systemem czasu rzeczywistego tylko dlatego, ze
>rzeczywiscie
>potrzebuje czasu (po polsku nie brzmi to najlepiej).

Z unixow to tylko QNX jest systemem czasu rzeczywistego.

>Oczywiscie dyskusja jest teoretyczna. A tak wlasciwie to po co komu to
>przyspieszanie?
>Poniewaz z drugiej strony musi byc tak samo przyspieszony komputer to moze
>od razu
>wlozyc karte Ethernet - urzadzenie blokowe a nie znakowe?

Z tym przyspieszaniem to zdaje sie chodzi o to zeby zmniejszyc obciazenie
systemu. Tylko ze w tym przypadku to trzeba solidna karte z duzym buforem,
i odbierac i wysylac dane z/do modemu w duzych porcjach. Wtedy to ma sens.
O ile wiem to UART-y maja raczej znikome bufory, wiec ich przyspieszanie nie
ma sensu.