Re: Problemy z FTP

Autor: Wojtek_Piecek_at_camk.edu.pl
Data: Sat 04 Jan 1997 - 20:20:43 MET

Krzysztof Fojt wrote:

> Je=B6li potrafisz, wyja=B6nij dlaczgo otrzymuj=EA taki oto komunikat gdy =
> pr=F3buj=EA "wej=B6=E6 w ftp" www.polbox.com.pl/lupus - "odm=F3wiono na =
> =BF=B1danie logowania".

Wieszano już psy na polboxie za nieuprzejmą obsługę klienta (słusznie) ale
za to ich karać nie można. Fakt, że nie umiesz sobie skonfigurować
przegladarki nie upoważnia jeszcze nikogo do obwiniania administratora czy
też własciciela hosta za stosowanie OBOWIĄZUJACYCH metod identyfikacji
klienta. Fakt ze posiadasz m$ i explodera które standardowo próbują się
logować jako whoever_at_microsoft.com czyli:

L 9959 [194.204.152.179] -- No registered data 3 'anonymous' 'whoever_at_microsoft.com' Sun Jun 2 11:42:07 1996

świadczy tylko po raz kolejny ze jak się ładnie m$ zgrał z "the internetem".

Rozwiazanie:

[tylko dla netscape]:
        mail&news preferences
                identify
                        Address e-mail: XXXXXXXXXXXXXXXX

Dla explodera nie podam bo nigdy nie używałem, ale pewnie jest gdzie.

ps. Nie ukrywam że często mam takie mordercze zamiary względem osób które
twierdzą że w "godzinę mają the internet na biurku"; niestety dla nich,
trzeba się trzymać standardu który ludzie lepsi od m$ wymyślili (są tacy).

ps2. Takie a nie inne ustawienie nie jest li tylko wymysłem roota, ma ono na
celu sprawdzanie i autentykację użytkowników (nawet tych anonymous); nie jest
to działanie na szkode posiadaczon wingroze ... Już jakiś czas temu
wprowadzono protokół umożliwiający pełną identyfikację klienta, niestety chyba
ze względu na to że stosując go 1/200 windziarzy mogła by sie łączyć to nie
jest w powszechnym użyciu.

Pozdrawiam,
Wojtek

--