Re: free.polbox.pl

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 03 Jan 1997 - 18:25:13 MET

On 3 Jan 1997 08:59:45 GMT, agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl (Marcin
Debowski) wrote:

>Jesli zalozymy ze dostajesz regularnie poczte, powiedzmy n KB na dobe to
>wzrost zajetosci dysku, przy zalozeniu ze nic nie bedzie kasowane, bedzie
                              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Przy takim zalozeniu, oczywiscie masz racje. Moze tak byc w sytuacji,
gdy uzytkownik tylko sciaga poczte, ale jej nie kasuje na serwerze. Bo
chyba trudno by znalezc uzytkownika, ktory zaglada do poczty tak
rzadko, jak tylko mozna np.: "skoro poczta jest trzymana miesiac, to
co miesiac sobie zajrze" :-). Moze warto to uzytkownikom (zwlaszcza
nowym) wyraznie zalecic, aby ustawiali "Delete downloaded mail from
host", z ostrzezeniem, ze nie zastosowanie sie do tego, grozi
przepelnieniem konta powodujacym nieprzyjmowanie nowej poczty. Warto
by to pewnie wyraznie podkreslic np. na stronie
www.free.plobox.pl/konfig.html przy okazji opisywania konfiguracji
roznych programow do poczty.

Podsumowujac. Nadal nie widze sensu stosowania ograniczen czasowych
przy przechowywaniu poczty. Ograniczenie wielkosci konta powinno IMHO
wystarczyc. No, moze z jednym wyjatkiem. Moze to czasem uchronic
niedbalego uzytkowmika (takiego co sciaga poczte, ale jej nie kasuje
na serwerze) przed przepelnieniem jego konta. Ale wiekszego wplywu na
zajetosc dysku, to moim zdaniem nie ma.

A moze dalo by sie zrobic jakis automat, ktory jesli wykryje list
lezacy np. tydzien i jest sciagniety (nie wiem czy ta informacja jest
na serwerze), to zamiast ten list kasowac, dokladalby jeszcze jeden do
skrzynki z tekstem np.: "Ustaw se ty lamerze jeden >>Delete downloaded
mail from host<< bo nam dysk blokujesz!!!" ;-).

gr

Grzegorz Redlarski (Gdańsk)
mailto:gred_at_amg.gda.pl (iso8859-2)