Re: Partycje i rozmiar cluster'a

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 30 Dec 1996 - 14:02:04 MET

KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:

> a jakie to dla ciebie ma znaczenie? dyski sa tak tanie, ze lepiej
> doloz 50zl i kup 2gb i nie przejmuj sie clustrem. ciagly duzy obszar
> dysku to ogromna wygoda, i nie warto dla marnych 100mb z niej
> rezygnowac. oczywiscie wystarczy zalozyc partycje i ja sformatowac.
> nie masz wplywu i mozliwosci ustawiania wielkosci clustra, sa one
> stale i zaleza od wielkosci partycji.

Niestety... Jest to prawdziwe tylko w czesci zastosowan, poniewaz tam,
gdzie zblizamy sie do magicznej liczby 65 tys plikow (czyli ok 2^16),
to straty zaczynaja gwaltownie rosnac (bo pliki musza byc male ze wzgledu
na ich liczbe). Przy kilku tysiacach plikow jeszcze da sie zyc, ale
wyzej trzeba podzielic dysk na partycje :(

Oczywiscie w (Win)DOS'ie, (normalne) systemy operacyjne nie maja takich
dziwnych ograniczen.

--
Krzysztof Halasa