Zmiana liter dysków logicznych w Win95

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 13:44:37 MET

Czeœć!

Mam problem:

Opis sprzętu:
Komputer z dwukanałowym sterownikiem EIDE.
Windows 95

Dysk fizyczny C: Seagate 1,2GB
Partycja podstawowa 500MB w Windows jako C:
Partycja rozszerzona:
Dysk logiczny 500MB w Windows jako E:
Dysk logiczny 200MB w Windows jako F:

Dysk fizyczny D: NEC 350MB
Partycja podstawowa 350MB w Windows jako D:

Problem:
1. Dlaczego litery logiczne dysków nie sš przydzielane za kolejnoœciš
partycji? (Tzn. C:,D:,E: - partycja podstawowa dysku Seagate i dwa
dyski logiczne na rozszerzonej, potem F: - partycja podstawowa
dysku NEC).

2. Skutek jest taki, że po podłšczeniu trzeciego dysku fizycznego
(IBM 250MB, jedna partycja - podstawowa, w szufladzie)
dostaje on literę D: lub E: (w zaleznosci od ustawien w BIOS
sterownika), dysk NEC (przedtem D:) dostaje D: lub E:
w zaleznosci od poprzedniego, a dyski logiczne na partycjach
rozszerzonych Seagate - litery F: i G:.

3. Efektem tego jest brak mozliwosci uruchomienia programow
zainstalowanych wczesniej na partycjach rozszerzonych.

4. Czy mozna to jakos ominac? (Np. przydzielic litery na stale,
albo zarezerwowac niektore litery).

Z gory dzieki za odpowiedz.

Wojciech Milc
wmilc_at_poczta.com

PS. wiem, ze byla tu juz taka dyskusja, ale krotka,
i nic z niej nie wyniknelo (przynajmniej dla mnie).

PS2. Z gory dziekuje za odpowiedzi w stylu:
Zainstaluj sobie (OS2, Unix, Linux, NT, ZX Spectrum Emulator)
Napisz do Microsoftu
Wyrzuc to g... itp.