Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 11:30:30 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
>witam ponownie!

>bardzo zabawne, tylko nie na temat.

Jak najbardziej na temat. Obala argument, ze powolnosc wynika
z powolnosci sieci. Poza tym "bardzo dobrze" swiadczy o algorytmach
tasowania w NieTe.

> ^^^^^^^^^^^^^^ - o tutaj...

>wyjasnilem dalej - niestety nie potrafiles ogarnac intelektualnie calosci
>listu skupiajac sie na kilku uszczypliwych uwagach na srednim poziomie.

blablablabla. a ty dalej swoje. Czy twoje wszystkie listy musza sie
koncentrowac na wytykaniu "uszyczypliwych uwag na srednim poziomie" ?

>nie
>wiedzialem ze zajmie to tyle czasu twego procesora ze na nic wiecej nie
>wystarczy. i ty sie brachu z nt smiejesz? zalosne...

No coz. moj procesor wyprodukowala chyba jakas filia intela :))))
Widocznie ma tranzystory poprzestawiane, i jest niekompatybilny z NieTe :))

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - i tutaj... raptem 2 zdania dalej... :(

>nie interesuje mnie api,

wiem. ale to jest zlodlo slabosci tego systemu.

>programowanie pod NT (przeciez zeby cos napisac pod
>zwyklymi Win to sie posrac mozna... nie mowie tu o "powaznych i
>profesjonalnych narzedziach" w rodzaju visual basic czy delphi dzieki ktorym
>nawet pani sekretarka potrafi pisac "programy" (mysza...)). natomiast nie
>zaprzeczysz, ze NT jest jedynym systemem pozwalajacym na w miare sensowna
>prace z aplikacjami win, w95, ktory nie wyklada sie co 15min (czyli srednio
>3x dziennie, bo dla wiekszosci uzytkownikow 95 calodzienna praca przy
>komputerze oznacza wklepanie jednego podania na 3 strony).

Zgadza sie. Robie to pod OS/2 :))))))

>aplikacje ktore
>wymienilem wczesniej sa naprawde dobre i nie widze powodu by z nich nie
>korzystac.

Dlatego korzysttam ze znacznej wiekszosci z nich pod OS/2 :))

>zwlaszcza ze jedyne ograniczenie (wywalajacy sie co chwila so)
>zostalo wlasnie zlikwidowane. caly czas rozpatruj to w kontekscie "nt jako
>system dla jednego uzytkownika o duzych wymaganiach, korzystajacego z
>okreslonych narzedzi, dla ktorych nie ma zamiennikow".

Dlatego korzystam z OS/2 a nie Linx'a :))))))) Tak wiem. powtarzam sie :)

>nie pisalem wcale o
>stosowaniu nt zamiast netware czy unixa.

Bardzo sluszne podejscie.

>sa jednak dziedziny, gdzie z
>netwarem czy unixem nie wyskoczysz...

Z netwarem tak. podaj mi dziedziny niedostepne dla unix'a :))

>no chyba ze chcesz wygladac
>"profesjonalnie", bo to w sumie fajnie gdy sie cos pieprzy, a nikt naokolo
>nie wie o czym mowisz.

Jak sie winda pieprzy, to naprawde nikt nie wie czemu.

>zreszta w takich przypadkach nawiazanie dyskusji
>prowadzi do ciekawego wniosku, ze sam mowiacy tez nie wie o czym bredzi.

Co praktycznie zawsze jest prawdziwe w odniesieniu do windowsow wszelkiej
masci.

>poprosze o przyklad "sprawnego sie przycinania". uruchamiam jednoczesnie
>lightwave, 3ds, 3 sesje worda 7, excela, wordpro, netscape, 2x norton (jeden
>pod win, drugi pod dos), photoshop. przlaczam sie miedzy poszczegolnymi
>aplikacjami, od czasu do czasu zlecam im cos do wykonania w tle. w ktorym
>miejscu system mi sie wylozy? prosze o przyklad konkretny - co powinienem w
>opisanym przypadku zrobic, zeby system poplynal - przetestujemy. zauwaz, ze
>nikt nie odpala jednoczesnie az tylu kobyl, wiec sytuacja w praktyce wyglada
>jeszcze bardziej na korzysc nt.

Niestety ma zaciecia. Jak zaczyna mlec po dysku, albo wymieniac swap
to nic innego praktycznie nie da sie zrobic. Jesli chce, zeby jakies
obliczenie mi nie przeszkadzalo to nie moge mu ustawic priorytetu. bo
system wie lepiej. grrrr.......
Logowanie wyglada dziwnie (blad logistyczny). Jak sie ktos wyloguje,
to nastepny moze sie na niego zalogowac. Microsoft twierdzi ze tak ma byc.
bzdura. Odpalenie 2 sztuk avi z HDD powoduje, ze zaczyna sie dusic.
Sorry ale taki prosty test OS/2 znosi mi bez klopotu.
Zreszta probowalem odtwarzad jednoczesnie dwa AVI z plyty.
Dusi sie .... plyta :)

>przydzisiejszym poziomie sprzetu moge
>uruchomic pieciokrotnie wiecej aplikacji i beda w miare sprawnie pracowac,
>wiec ten argument takze odpada.

Z tego wnioskuje, ze nowsze wersje NieTe beda jeszcze bardziej marnowaly
moc sprzetu. A ja kupuje szybszy sprzet zeby mi szybciej chodzil,
a nie po to zeby zainstalowac na nim jeszcze bardziej procesozerna kobyle.

>dalej wyjasnilem, ale w mnogosci zlosliwosci nie domysliles sie czego zdania
>ponizej mogly dotyczyc...

Moje aplikacje wymagaja procesora 486. Jesli system tak mi pozera czas
procesora ze aplikacja dziala jak krowa, to sorry. Ja bym tego skalowalnoscia
nie nazwal.

>w sumie lepiej kupic ppro (albo najlepiej od razu 4 takie) i popracowac pod
>dosem. to by byla prawdziwa znikowa informatyka...

dobijasz :))))))))))))) i wciskasz mi nie moje stwierdzenia :)
DOS to taki przerosniety bootstrap do gier (gdzies to slyszalem:)

>jesli mi powiesz jak uruchomic 3ds na netwarze to chetnie przetestuje.

Netware jest systemem wyspecjalizowanym w jednej funkcji, w ktorej b.dobrze
sie sprawdza. Co do reszty lepiej nie pytac.

>po
>prostu pierdaczysz i tyle.

i wIcE(K) VeRsA(l) :)

>nie czytasz o czym pisze.

czytam i szczeka mi opada.

>dyskutujesz dla samej
>dyskusji i w dodatku glupio.

Czyzby ?

>przemysl moze moj list jako calosc, wyciagnij
>wnioski i zastanow sie jakie jest moje stanowisko, a jesli sie nie zgadzasz -
>zparaszam do wymiany pogladow.

No wlasnie w ten sposob mysli necrosoft. Caly czas kracze cos w stylu
"Naszych produktow nie mozna rozpatrywac szczegolowo, gdyz czemu by sie
nie przygladac, to chcacy zawsze znajdzie jakas dziure. Uzytkownicy,
nie zwracajcie uwagi na nasze drobne potkniecia. Jako calosc to dziala,
i daje kompleksowe rozwiazania uzytkownikowi" itp/itd. slogany reklamowe.

i dalej "W konkretnych zastosowaniach nasze produkty niewiele ustepuja
produktom poszczegolnych producentow. Ale calosciowa znacznie wyprzedzilismy
konkurencje". Itp/itd. tzw. dowod twierdzenia przez zapaplanie.

>a kto jeszcze? poprosze przyklady. na jakiej platformie systemowej moge
>jeszcze uruchomic jednoczesnie wymienione wczesniej oprogramowanie (lub soft
>conajmniej podobnej klasy)?

Jeszcze nie. Ale widze ze robi sie coraz lepiej pod tym wzgledem.
Aplikacje staja sie juz dostepne nie tylko na windy i windy towarowe :))

>w przeciwiensttwie do twojego dowodu przez wysmianie, nawet jesli bez sensu.

Dobra. Punktuj mi moje bezsensy.

>opengl to nieglupia rzecz, dowod - stosuje sie toto nie tylko w pc pod nt, a
>jest niemalo konstrukcji powaznie wspierajacych opengl pod nt i specjalnie do
>tego celu zaprojektowanych. przykladem wspomniana karta grafiki, ktora jak
>widzisz do zabawek tanich (klasy s3 virge) nie nalezy. sa to rozwiazania
>profesjonalne dla bardzo konkretnych zastosowan, o ktorych mowilem wczesniej.
>nie sa to rzeczy tanie, a mimo to znajduja nabywacow, wiec jednak do czegos
>sie przydaja...

Trudno zaprzeczyc. Karty grafiki sa drogie. Ale tez sa tanie karty grafiki.
Co z tego jaki sterownik graficzny zastosujesz ? Czy to jest dyskusja
o rodzajach sterownikow graficznych, czy o wydajnosci roznych systemow
na platformach intelowskich ? No. do tego dochodzi jeszcze sprawa
aplikacji. Jak do tej pory jest to sprawa kluczowa.

>jakie wydawnictwa? tak sie dziwnie sklada, ze zajmuje sie miedzy innymi
>obsluga kilku duzych pracowni dtp, drukarni etc. i mniej wiecej mam pojecie
>czego sie tam uzywa. wybacz, ale slowa tex praktycznie nikt nie slyszal, a
>nawet jesli wie co to jest to na sama mysl puka sie w glowe. sprobuj zrobic
>kolorowe nalepki na wino, z rysunkiem panienki w tle i ladnymi napisami w
>tex'u...

dobra. poddaje sie :))))) win NieTe nadaje sie do robienia nalepek
na wino z kolorowymi panienkami w tle :)))))

>zycze powodzenia. sprobuj zlozyc gazete, ot chociazby wielkosci
>"dziennika" (w ktorym nota bede pracuje) korzystajac z tex'u. szlag by cie
>trafil i sto pan-wklepywarek by nie wystarczylo zeby co miesiac jeden numer
>wydac... przestan snic i zobacz z czego ludzie korzystaja w praktyce.

Z mac'ow :) mimo ze sa dretwe, jest pod nie kilka dobrych aplikacji DTP.

>mocno niejasny i cokolwiek abstrakcyjny, zeby nie rzecz: wydumany.

nie badz taki mocny. jeszcze 5 lat temu wymogiem koniecznym bylo
dostarczenie artykulu w TeX. Dlaczego ? Ano dlatego ze no coz. TeX jest
trudny, ale jesli odpowiednio zaprogramujesz tekst to sam z siebie
bardzo pieknie sie formatuje do kazdej szpalty. To oczywiscie
wymaga pewnej wprawy w pisaniu w TeX. Ale skoro obecnie mozna
sprawnie wydawac dokumenty w ....... html wiec czemu TeX mialby
byc trudniejszy ? Rany. Przeciez na tym ludzie naprawde pracowali.
Poza tym jak poszukasz, to zdobedziesz edytor wysypwing do TeX.

>pozwole sobie nie hihotac (znik to plagiator!)

hahaha :)))))) dreczy cie stary uraz :) zajmij sie lepiej kolejna
upadajaca lista dyskusyjna :)

> [...]
>klasycznego oprogramowania (wymienialem przykladowe pozycje). nie zabieralem
>rownoczesnie glosu w dyskusji nt. wyzszosci nt nad unixem czy netwarem i
>prosze nie przytaczac tego typu argumentow (zwykle sie z nimi zgodze). jesli
>jednak ktos twierdzi ot tak po prostu, ze unix jest lepszy, to moze powinien
>zajac sie choc chwilke powazna praca na komputerze w przerwach miedzy
>pisaniem skryptow, majli, ircowaniem, ftpowaniem, netscapeowaniem. do tych
>rzeczy unixy sa bardzo piekne, ale jak juz wspomnialem - nie o to tutaj

Ladne zakonczenie. Prawie jak wypracowanie :)) ale tak mniej
wiecej sie zgadza. Z tym ze za bardzo przeceniasz NieTe. Naprawde bardzo
wiele rzeczy z NieTe daje sie uruchomic pod OS/2.