Re: Podkrecanie CPU: wiecej strat, czy korzysci?

Autor: Przemyslaw Raczek (przemek_at_radio.com.pl)
Data: Sat 14 Dec 1996 - 09:13:43 MET

Sebastian Barylski wrote:

> Dreczy mnie to pytanie od dawna: podkrecac, czy nie.
> Nawet tacy specjalisci jak kolesie z Tom's Hardware Page nie sa zbyt
> entuzjastyczni,
> choc overclockingiem zajmuja sie od kilku dobrych lat.
> Postanowilem, ze poswiece temu zagadnieniu oddzielny program w Magazynie
> komputerowym naszej stacji, a wczesniej jezyka zasiegne na tej grupie.
>
> Co Wy na to:
>
> 1. Warto podkrecac CPU, czy nie?

Niestety tu nie zgodze sie z wiekszoscia kolegow.
JA NIE PODKRECAM.

> 2. Dlaczego?

A po co jesli mozna sobie kupic zamiast np. P75 > P100 czy jeszcze dajej
?
Po cos chyba producenci pisza na chipach te megaherce nie?
W ogole to jak widze tych lamerow, ktorzy podkrecili sobie P75 na P100 i
onanizuja sie wynikami benchmarkow dosowego SI to :>>>>>>>>>>>
Rzecz jasna nalezy do dobrego tonu takie postepowanie, dowodzi ze
cos wiesz, a to ze mozesz spalic procesor sie nie liczy. (ciekawe ze
tacy
ludzie nie maja potem skrupulow z pojsciem do serwisu i stwierdzeniem:
Procesor mi padl - chyba mi wymienicie.)
Na szczescie widzialem juz P75 nie dajace sie przetaktowac (sprzedawane
z gustownym i cichym wiatraczkiem.

> 3. Jesli tak: jakie procesory podkrecaliscie; z jakich na jakie predkosci?

W celach czysto poznawczych probowalem:

DX4-100 >>> 120 - problemy z Win 3.11
AMD 5x86-133 >>> 166 - problemy z RAM
P75 >>> P90 >>> P100 - problemy ze stacja dyskow (potem w zasadzie
                           zadzialal poprawnie na 90)

> 4. Jak dlugo chodzily w takich warunkach i czy stosowaliscie jakies
> dodatkowe "wspomaganie" (np. radiatory).

Dodatkowe wspomaganie pomyslunku powinien sobie zapewnic ten kto to robi
I oczywiscie dodatkowy radiator na glowie. :)

> Pozdrowiam i zycze szybkich laczy na swieta.

Odwzajemniam sie tym samym + rdrowego rozsadku nam wszystkim.

> --
> Najlepsze narkotyki: zycie i eter Life & radio: the best drugs
        TU POPIERAM W CALOSCI

--
Przemyslaw Raczek
mailto:przemek_at_radio.com.pl     dawniej eska_at_pol.pl (ESKA W-Wa)