Re: Poczatki zmierzchu Windows NT

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 11 Dec 1996 - 19:23:34 MET

Piotr Kozbial <piotrk_at_ibbrain.ibb.waw.pl> wrote:

> Niby dlaczego? Na pentium 75Hz system zuzywa 3% czasu procesora.
>Na PentiumPro 150MHz uzywa mniej niz 1% czasu procesora.

zgadza sie. Jesli nikt nic nie robi, to jest zgodne z prawda.
Tutaj jednak chodzi o co innego. Mianowicie chodzi o rownomierny
podzial czasu na poszczegolne procesy, i to te ktore tego czasu
najbardziej potrzebuja. w windows niete nie ma nawet mozliwosci
plynnego ustawiania priorytetow procesow. w dodatku jest to zwiazane
z tym, czy proces wyswietla swoje wyniki w tzw. aktywnym oknie.
a co ma okno na pierwszym planie do wykonywanych procesow ?
chyba ktos chory mogl tak zaprojektowac system.

>Na P75 programy uruchamiaja mi sie duzo szybciej (niz na PPro150MHz), bo
>mam na nim >dwa< dyski i software + system jest na jednym dysku a swap
>file jest na drugim.

Tak. to jest bardzo dobry pomysl, zreszta skuteczny w innych systemach.

>Jakby ktos jeszcze nie zrozumial dlaczego, to
>wyjasniam: podczas uruchamiania programu glowica dysku nie musi bigac
>pomiedzy swap'em a uruchamianym programem.

Tez na to wpadlem :) ale to rozwiazanie mozesz zastosowac dopiero
wtedy, gdy do dyspozycji masz conajmniej dwa dyski twarde. a na swap'a
najlepiej przeznaczyc ten najszybszy.

> Do tego jeszcze jedna sprawa - jak w tle uruchamiam program liczacy cos
>tak, ze procesor obciazony jest na 100% to, przy ustawieniu max.
>priorytetu na "foreground" nie jestem w stanie zauwazyc jakiegokolwiek
>spowolnienia odpowiedzi komputera na aplikacje wykonywane w "foregraund"
>(aktualnie aktywne). Czuje sie wtedy prawie tak jak w OS/2 Worp (rocznik
>1994).

:))))) no wlasnie. obecna wersja windows niete dogonila w koncu rocznik 94 :)
lub tez daje wrazenie ze dogania :))