Re: TSENG ET6000

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 09 Dec 1996 - 20:22:34 MET

Cezary Porycki napisal (-a) :

> O kazdym tescie mozna powiedziec, ze jest glupi, wystarczy tylko ze nie
> pokazuje tego zo chcialoby sie widziec.
Nadal twierdze, ze Landmark nie jest testem wiarygodnym i ma bardzo
niepowtarzalne wyniki. Wez sobie jakas karte i pusc trzy razy pod zad ten
test i sprawdz wynik video. Wyniki sa czasmi wziete chyba z kosmosu, raz sa
duze a za drugim razem za niskie. Jak mozna uzywac testu ktory nigdy nie
wiadomo co pokaze i czy aby na pewno prawde. Pozatym nie wiadomo tak
naprawde co on mierzy.
> Nie zgodze sie z szybkoscia tylko w 256 kolorach bo wszystkie karty badalem
> na 24 bps w rozdzielczosci 800x600.
Ja tez a nawet 1024x768 w 24bpp bo w tej wlasnie rozdzielczosci sa badane
karty w laboratoriach roznych firm i wydawnictw co pozwala na pozniejsze
porownywanie wynikow.
> Nie zajmuje sie zawodowo testowaniem kart i nie wiem jakie testy co
> pokazuja. Zajmuje sie natomiast profesjonalnie grafika i DTP czyli zawodowo
> eksploatuje te karty, wiem jak zachowuja sie w programach graficznych, przy
> wyswietlaniu rastrow i odswierzaniu wielu obiektow wektorowych.
Ja tez zajmuje sie grafika choc moze nie zawodowo ale moi klienci to wlasnie
profesjonalni ludzie od grafiki, CAD, DTP. Sa tacy dla ktorych GLiNT to
nawet za malo nie wspominajac o Miellennium ale wiekszosc jej uzywa bo daje
im ona odpowiednio duza moc za stosunkowo niewielkie pieniadze. Ci ludzie (w
wiekszosci moi znajomi) uzywaja glownie AutoCADa, Microstation, 3DStudio,
Photoshopa i Corela i nie byli zadowoleni z wydajnosci kart na S3-968
(Diamond) i ET6000 (STB, Hercules) a te ostatnie szczegolnie poniewaz
przewaznie sa one nierozszerzalne powyzej 2.25MB (STB twierdzi ze jest blad w
ET6k) i nie daja takich mozliwosci i predkosci jak Millennium w programach CAD
do ktorej ta ostatnia ma swietne drivery.
> Mam tu duze doswiadczenie gdyz pracuje zarowno na PC jak i na macu -
> codziennie, i mam doczynienia z roznymi kartami.
Z tego co wiem (a na macach sie nie znam) to wersja Millennium dla PowerMaca
jest sobie bardzo chwalona.
> Na podstawie tych doswiadczen z czystym
> sumieniem moge polecic kazdemu karte Tseng Labs ET 6000, i to zarowno tym
> ktorzy mecza sie na S3 Trio jak i tych ktozy chca miec cos szybszego niz
> Matrox.
Ja nie moge polecic ET6000 ludzom ktorzy zawodowo zajumuja sie obrobka
grafiki ale moge ja smialo polecic do komputerow multimedialnych oraz dla
tych ktorzy chca amatorsko (polprofesjonalnie) pobawic sie w grafike, napewno
bedzie dla nich o wiele lepsza i szybsza od kart na S3-ViRGE i ATI 3DRage.
> Nie wiem jak jest z video, nie wiem rowniez jak szybko bedzie sie poruszal
> ludzik w Doomie na komputerze z Matroxem a jak na Tsengu. Wiem, ze w
> ekstremalnych warunkach stacji graficznej ta druga jest wydajniejsza. Dlugo
> zastanawialem sie jaka karte kupic - wybralem Tsenga i nie zaluje.

Twoj wybor, ty zadecydowales. Mam nadzieje ze Twoja karta jest OK, ma dobre
drivery i dobrze bedzie pracowala z 4.5 MB MDRAM.
Nie testowalem kart na Quake, przepraszam ale wiem ze ktos to zrobil lecz
nie znam wynikow.
> Napewno gdyz Landmark traktuje komputer jako calosc wiec wplyw maja
> wszystkie jego elementy.
Ale podaje tez wyniki poszczegolnych testow (CPU, Video itd.) a te po kazdej
iteracji daja inny wynik co go dyskfalifikuje jako miarodajny test.

Piotrek

PS. Wg producentow pamieci WRAM (SEC) i MDRAM (MoSys) oraz producentow
chipow ET6000 (Tseng) i MGA-2064W (Matrox) pamiec WRAM przy 64-bitowej
szynie (2 MB) daje transfer 960MB/s przy 50MHz a pamiec MDRAM w podobnych
warunkach (64-bity, 50MHz, 2.25MB, 72 banki) tylko 360MB/s. Nalezy tu
jeszcze pamietac ze WRAM to pamiec dwuportowa a wiec ma odzielna szyne
danych do RAMDACa a MDRAM jest jednoportowa czyli akcelerator i RAMDAC
korzystaja na przemian ze wspolnej szyny i nawet 128-bitowe wewnetrzne GUI
ET6000 tu niewiele pomoze i w wyzszych trybach przy duzej ilosci kolorow to
sie poprostu zapcha.