Re: Interrupts...

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 01 Dec 1996 - 14:55:07 MET

> Jesli ktos moze mi udzielic info, jak mozna uzyskac 4 porty szeregowe ,
> mi sie wydaje, ze daloby sie dolozyc IO-ke, tylko nie wiem jak sprawa
> mialaby sie wtedy z przerwaniami.

1) teoretycznie nie ma przeciwskazan zeby powiesic nawet 30 portow na jednym
przerwaniu tylko:
    - karta musi byc stosownie zaprojektowana
    - software musi byc tego swiadomy
2) praktycznie w przypadku cudownego PCI i PnP powieszenie wiecej niz jednego
urzadzenia na przerwaniu powoduje ze zadne z urzadzen nie dziala porpawnie
3) jesli wiec zastosujesz stara plyte to wystarcza 2 karty i/o i masz wtedy

    com1 irq4
    com2 irq3
    com3 irq4
    com4 irq3

oprogramowanie odpowiednio inteligentne jest w stanie w takiej sytuacji
pracowac (np. major bbs).
4) wyjatkiem od opisanej sytuacji jest komputer z dowolna karta s3 lub 8514a
lub xga lub dowolna podobna - com4 nie dziala wtedy wcale
5) w przypadku lepszych plyt PCI masz mozlwiosc przestawienia com3 na irq10
czyli mozesz uzywac 3ch comow jednoczesnie
6) pozostaja jeszcze specjalne karty wieloportowe, ale musisz miec pewnosc,
ze soft sobie z tym poradzi

karpio