Jaka plujke warto kupic ?

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Wed 27 Nov 1996 - 10:28:24 MET

Hello Zbigniew.

26 Nov 96 17:32, Zbigniew Szmigiero wrote to All:

[...]

 ZS> Czytajšc po raz kolejny dyskusje na temat plujek, jestem przerazony
 ZS> minimalna wiedza jaka posiadaja "fachowcy" pokroju Sebastiana
 ZS> Krzyzowskiego - wiecej sie uczyc a nie dyskutowac w grupie!!!!

Masz podstawowe braki w wiedzy a innych chcesz pouczać?

[...]

 ZS> Trzeba przyznac, ze czarny wydruk jest duzo szybszy na urzadzeniach
 ZS> HP.

A zgodność z PCL3 to pryszcz??? A w przypadku 1200C i 1600C z PCL5...

 ZS> Ale diabel tkwi gdzie indziej czyli w wydruku kolorowym
 ZS> Jezeli szukasz drukarki kolorowej to zdecydowanie radze nie kupowac
 ZS> HP
 ZS> Dlaczego?
 ZS> Poniewaz:
 ZS> 1. W wiekszosci modelow kolor czarny jest polaczeniem RGB

Przede wszystkim - nie RGB tylko CMY - i to jest bardzo istotna różnica.
W większości? Raczej _tylko_ w czarno-białych z _opcją_ kolor (500C, 600).
550C, 560C, 660C, 690C, 850C, 870C _osobne_ głowice z czarnym tuszem, a 1200C i
1600C mają osobne 4 głowice (CMYK).

 ZS> 2. Porzadny wydruk wymaga porzadnego paieru - glossy
 ZS> ktory dla Epsona jest 2 razy tanszy od HP

A kto Ci zabroni stosować papier glossy Epsona?

 ZS> 3. Szybkosc i dokladnosc wydruku HP 360 dpi Epson 720 - chyba jasne

Jeśli już to dla HP 600dpi. HP _nigdy_ nie oferowały rozdzielczości 300 dpi.

 ZS> 4. Co do zatykania sie glowic: Pan Sebastian powinien bardziej dbac o
 ZS> higiene - oczywiscie drukarki. I nie zostawiac jej wlaczonej po kilka
 ZS> dni, jesli zalezy mu na zuzyciu energii eleketrycznej, ale w sumie to
 ZS> pojdzie w koszty i zaplaci klient!

A co ma zużycie energii do zatykania się głowic? Jeśli w HP zatka się głowica,
to ją wyrzucam i nie ma problemu - w Epsonach tego zrobić nie mogę.

 ZS> Posiadam w firmie drukarki kolorowe i HP i Epsona
 ZS> Porzadne wydruki robione sa TYLKO na EPSONIE.

Jakie HP posiadasz w firmie? Bo ja: 500C (najstarsza - jedyna 'kolorowa' bez
czarnego), 550C, 510, 870Cxi i 1200C. Widziałeś wydruki z 850C lub 870Cxi?

 ZS> Co do Lexmarka, nie jestem zorientowany i nie wypowiadam sie.
 ZS> Ale znajac wiedze P. Sebastiana i nad nia radze sie zastanowic.

Widząc Twoją wiedzę, zastanawiam się, po co w ogóle się produkuję.

Co do HP, to jedyne na co trzeba uważać, to serwis - o przebojach z nimi można
było już duuuużo poczytać.

RoMan