Re: ozywic Seagate ST3660A, HELP

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 25 Nov 1996 - 15:36:51 MET

Przemys?aw Frasunek <venglin_at_platon.umcs.lublin.pl> wrote:
: Krzysztof Cynarski <kcynarsk_at_willow.iie.pz.zgora.pl> napisał(a) w artykule
: > Nie wiem czy sie nie myle, ale wedlug mnie to juz po nim. O ile wiem to
: nie
: > powinno sie (NIGDY!) formatowac dysków IDE na niskim poziomie (przy
: > najmniej tych starszych), bo to niszczy ich fabrycznie zapisana strukture.
: > Sam posiadam miedzy innymi segata 250MB i jak byk wielkimi literami na nim
: > napisane ze zdjecie plomby lub formatowanie na niskim poziomie uniweaznia
: > gwarancje...

: We wszystkich przypadkach formatowanie low-level IDE jest zabronione.

Do tego stopnia zabronione, ze mnie sie nie udalo zobaczyc dysku, ktory
pozwolilby sie sformatowac. Problem prawdopodobnie dotyczyl bardzo starych
dyskow, i od tego czasu zaleznosc jest prosta - dysk komende formatowania
przyjmuje, co robi to chyba nikt nie wie, w kazdym badz razie wskazane
sektory zeruje, absolutnie mu to nie szkodzi, a czasem nawet pomaga.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |