Re: KARTY VIDEO ?

Autor: Robert Slawinski (ru4d2_at_interport.net)
Data: Sun 24 Nov 1996 - 23:20:37 MET

paniedz_at_student.uci.agh.edu.pl (Pawel Niedziela) wrote:

>Mam pytanie odnosnie kart video , tv-coderow i tym podobnych rzeczy
>umozliwiajacych zrzucenie obrazu TV lub z VIDEO na ekran monitora
>przez PC'ta. Jakie typy, ceny (najtansze i oferujace w miare
>zadowalajaca jakosc), mozliwosci....

domyslam, ze chodzi ci o scyfrofanie sekwenji video z magnetowidu lub
tv i wprowadzenie go computera. jesli tak to:

miroDC-20
miroDC-30
AV master
truevision bravado 1000

jest jescze pare innych, ale wylecialy mi z pamieci. wszystkie daja
brdzo dobra jakosc obrazu w rozdzielczosci 640x480 (lub wyzej) 25
klatek na sekunde lub 50 pol (PAL). generalnie wymagany jest
dedykowany hdd, ale to czasami niekonieczne. maja harware'owa
kompresje od 3:1 (miroDC-30) do 200:1,
cena: 700-1000 $

ale

jesli chodzi ci tylko o przerobienie sygnalu z TV lub magnetowidu tak,
zeby tylko sobie byl na nonitorze to chyba kazda karta spod znaku
"TVinPC" ma mozliwosc podlaczenia magnetowidu poprzez gniazdko RCA.
wiekszosc z tych kart ma mozliwosc zlapania i zgrania na twardy jednej
klatki. nie interesowalem sie tym specjalnie, ale z tego co pamietam
to:

ADS TuneIN
Multimedia Converters TV Card
chyba AVER robi tez cos takiego
i masa "no name"

jakosc obrazu z tych kart jest zasadniczo dobra, ale bardzo czesto sa
problemy z obecna juz w systemie karta VGA. cena: do 200$

pozdrawiam.<rs>.