Re: Transfer Przez CB-RADIO

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 24 Nov 1996 - 17:24:56 MET

> Mam pytanie, uslyszalem ostatnio , ze za pomoca CB RADIO i specjalny uklad
> (mam jego schemat) mazna wysylac dane z predkoscia 9600 BPS .
> Mam na mysli komputer PC .
> Mam tez pytanie jaka maksymalna predkosc mozna osiagnac w normalnych
> warunkach? Jezeli ktos cos o tym wie to niech mi odpisze.

w normalnych warunkach proponowalbym zapomniec w ogole o pasmie cb z powodow
oczywistych i powszechnie znanych. mozna teoretycznie przesylac dane w
podstawowej 40stce, ale predkosci nie sa zachwycajace (300bps, w najlepszym
razie 1200bps + kompresja (to troche przypomina 33k6 na liniach tpsa)). nie
wspomne juz o ciaglym wcinaniu sie "gagadkow" czy przepisach, ktore
generalnie tego zabraniaja...

mozna korzystac z pasma 2m i osiagac predkosc 1200 (2400), lub znacznie
wieksze predkosci na wiekszych czestotliwosciach - niestety na mniejsze
odleglosci. w ogole to dziala w polsce cala siec bbsow radiowych i wezelkow
internetowych via radio. blizsze info: reykras_at_golem.umcs.lublin.pl

karpio