Re: SB AWE32 & SB 32 - roznice

Autor: Marcin Krol (mark_at_ernie.icslab.agh.edu.pl)
Data: Fri 22 Nov 1996 - 16:56:15 MET

Tomasz Dlugoborski (tomekd_at_itr1.p.lodz.pl) wrote:
: Jakie sa roznice miedzy tymi kartami. Ktora lepiej kupic.

Jak zwykle zalezy to od tego co chcesz robic. Odsluch i gry vs. tworzenie
muzyki.

SB 32 NIE ma:
 - zlacza "daughter board" (mozesz podlaczyc karte realizujaca
        64-glosowa polifonie)
 - procesora DSP dajacego dobra jakosc digitalizowanego dzwieku.
 - wg dokumentacji, mozliwosci rozszerzania pamieci czcionek
        dzwiekowych. Zdaje sie, ze przez pomylke sprzedali mi AWE 32 ;)
        bo w mojej karcie SB 32 dwa sloty sa wypelnione i swietnie dziala.

SB 32 MA:
 - EMU-8000, uklad realizujacy synteze dzwieku za pomoca wavetabli. Podstawowa
        sprawa, jesli chodzi o jakosc odtwarzanego dzwieku.
 - pelna zgodnosc z SB16. Trudno zeby nie, skoro 32 to SB 16 + EMU-8000 + inne
         bajery

Ktorokolwiek karte kupisz, KONIECZNIE rozszerz pamiec. Przy odtwarzaniu muzyki
roznica jest zasadnicza, pod warunkiem, ze odtwarzany utwor ma wlasny
soundbank ladowany do pamieci karty.

Jednak ja w ogole zastanawialbym sie nad kupnem 32/AWE 32 tylko do gier lub
multimediow. Dobra 16bitowa karta czesto reprezentuje zblizony lub
taki sam poziom jakosci dzwieku, bo wiele programow po prostu nie
obsluguje AWE 32, a jesli juz obsluguje, to czesto kiepskawo. :(