Re: Jak to z tymi efektami? by³o: jaka karta muzyczna

Autor: Krzysztof Foltman (kfoltman_at_ibm.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 22 Nov 1996 - 11:41:51 MET

In article <329401C3.1560_at_csbi.katowice.pl>, Marek Nazarko wrote:

>Racja. Interwave potrafi cytujê: "...provides up to eight channels of
>reverb, echo, chorus, and flanging capability. Effects can be assigned
>to indivdual voices or to combination of voices" czyli nie 32 ale 8
>(jednak chyba wiêcej ni¿ AWE)

Zdecydowanie. Ale powtarzam pytanie: na ile starcza mocy procesora ?

Poza tym, czepie sie jeszcze raz: Interwave nie ma filtrow :) A to jakies
(na oko) 5 mnozen/kanal wiecej :)

>A ile jest tych torów?

2. Reverb i chorus :)

>A w Interwave: "The codec provides (...) a serial port that allows an
>external DSP engine to connect directly to the record and playback
>paths"

Bardzo mila rzecz. Sam bym tak chcial :)

(a w praktyce, jest do tego jakis opis ?)

>tzn nie ma programu który by to robi³ ale teoretycznie siê da?

Nie ma programu, i jedni mowia, ze sie da, inni, ze sie nie da. Moze
ten "effects engine" to jakies pare programowalnych (wieloodczepowych)
linii opozniajacych z "modulacja" wartosci niektorych opoznien z jakiegos
LFO (dla tych co nie widza: po to, zeby mozna bylo zrobic efekt chorus,
trzeba miec linie opozniajaca o zmiennej w czasie dlugosci).

>Czy karta tworzy osobny tor z chorusami, procentowo (wg ustawieñ
>chorusa) miksuje instrumenty, potem na to zak³ada chorus i miksuje to z
>oryginalnym sygna³em? Czy mo¿na mieæ jednocze¶nie chorus i flanger i
>jaki¶ inny efekt?

Mozna miec:
-reverb/delay (kilka standardowych ustawien+mozliwosc robienia wlasnych - sa
programy)
-chorus/flanger/delay (kilka ustawien+wlasne)
-EQ (czy raczej regulacja wysokich i niskich tonow, do prawdziwego
korektora to temu sporo brakuje)

>I jak postêpy?

Kiepsko :) Tzn. calosc dziala - ale nie za bardzo stabilnie (co mnie nawet
specjalnie nie dziwi).

>A czyta³e¶ o AWE64?

Nie !

>ale kana³y) syntezatorem wavetable (cos jak opisywany tutaj WinGroove),
>który potrafi te¿ wykorzystywaæ instrumenty w technologii WaveGuide

He he, pewnie w praktyce cale Waveguide sprowadza sie do zastosowania
najprostszej wersji algorytmu Karplus-Strong (linia opozniajaca z
filtrem dolnoprzepustowym w sprzezeniu zwrotnym :)) ).

>ich stronie mo¿na pos³uchaæ przyk³adów.

Zajrze :)

>W zasadzie dodali trochê oprogramowania do AWE32 i maj± now± kartê :)

Ryje glupie :)

Krzysiek