Re: streamer DAT

Autor: Robert Slawinski (ru4d2_at_interport.net)
Data: Thu 21 Nov 1996 - 12:47:59 MET

"Rand Technologies Polska Ltd." <rand_at_polbox.com.pl> wrote:

On Thu, 21 Nov 1996 11:35:37 +0100, you wrote:

>Uzywam DAT-a firmy HP SureStore Tape 2000, jest rewelacyjny podlaczalem
>go do wielu komputerow (SGI Indigo2 z Irix5.3, PECET z Win95, PECET z
>WinNT 4.0). W pszypadku zwyklego Peceta i Win95 musisz zainstalowac
>Colorado Backup, w przypadku WinNT mozesz uzywac systemowego backup-a.

>Natomiast w przypadku IRIX-a jest maly problem, poniewaz po podlaczeniu
>DAT-a do stacji nie bedzie on widoczny w postaci ikonki na desktop-ie.
>Ale bez problemu mozesz uzywac tar, cpio lub bru. Jezeli chcesz uzyskac
>ikonke to musisz pogrzebac troche w zbiorach systemowych.

ikonki mnie specjalnie nie interesuja i tak zawsze uzywam "czarnych"
shell'i, i jak tar i bru chodzi to mi wystarczy. jest jedank pare
rzeczy, o ktore pozwole sobie przy tej okazji spytac:

1. co jest takiego w tym drivie, ze jest znacznie drozszy od 4 GB jet
store z hp mimo, ze ma o polowe mniejsza pojemnosc? wlasciwie
powinienem zapytac o to czym rozni sie seria sure store od jet store?

2. jak wyglada sprawa tranferu danych pomiedzy sgi i pc nt za
posrednictwem tamy DAT i tar (bru, cpio). podobno jest jakis problem z
dlugoscia recordu w przypadku programow na irix'ie. czy to znaczy, ze
w druga strone (sgi->nt) jest bez bolu? czy jest wymagany jakis
specjalny software, ktory umozliwia taka operacje? wiem, ze jest to
proste jesli nt siedzi w sieci z sgi, ale co gdy komputer nt jest
odciety?

serdeczne dzieki za twoje informacje.<rs>.