K5 AMD

Autor: Lukasz Grochal 2 r. inf (grochal_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Thu 21 Nov 1996 - 12:41:28 MET

Czesc!

Posiadam K5 i mam w zwiazku z tym kilka pytan.
Czy ktos z Was spotkal sie z takim ciekawym problemem, ze niektore programy
np. gry czy tez bardziej zaawansowane (NU) wywalaja sie z bledem
'divide by 0'. Probowalem sledzic programy (debuggowac) i doszedlem do
 wniosku, iz wynika to z 'cholernie' dobrej optymalizacji petli typu 'loop'
jak wiadomo K5 jest prcoesorem superskalarnym z 4 blokami wiec praktycznie
moze wykonywac 4 instrukcje na raz. Problem ten jednak mimo swoich zalet,
bardzo utrudnia zycie. Czy ktos wie w jaki sposob mozna zniwelowac ow efekt?

Podobna syuacje mialem kiedy zainstalowalem Linuxa, w czasie kalibracji
petli opozniajacej otrzymalem wynik 200 BogoMipsow co przy czestotliwosci
zegara 100MHz oznacza wykonywanie 2 petli w ciagu jednego cyklu, co jest
jeszcze do zrozumienia, ale dlaczego na K5 133Mhz wynik ten jest rowny
800??? W moim przypadku ta podejrzana kalibracja (wyniki na Pentium Intela
100Mhz wynosza ok 60) powoduje, ze po pewnym czasie pracy pod Linuxem
wywali mi sie init z komunikatem 'init[0] respawning too fast'.

Co mozna na to poradzic???

Bartek