Re: plyty Tyan i Asus

Autor: Wojtek_Piecek_at_camk.edu.pl
Data: Tue 19 Nov 1996 - 20:27:39 MET

> Jak wyglada wydajnosc plyt Tyan w porownaniu z plytami Asus
> np. z Tomcat 1 z P55T2P4 i Tomcat 2 z P55T2P4D.

Porownywalne. Przesiadlem sie na TYANa bo za cene nieznacznie wieksza mozna
wsadzic w niego dwa procesory (mowie o Tomcat II i T2P4), oczywiscie jak sie
ma system. Poza tym maja kilka plusow:
. 8 bankow pod pamieci
. dwa sloty ISA wiecej
. dwa lata gwarancji

> Czy plyty Tyana maja wsparcie dla sterownika NCR 810.

Tak, to jest najwieksza wada. Nie maja wsparcia dla 810, wyprosilem co
prawda od ichniego specjalisty starsza wersje bez obslugi USB, ale mysle ze
jednak nie zrobie downgrade, kupilem 815 i sie smuce ale pracuje.

> Jednym slowem co dobrego i zlego mozecie powiedziec o plytach Tyan

Nie wiem co mozna zlego, pracuje dopiero 3 tygodnie. Nie mam natomiast im
nic do zarzucenia, poza niewatpliwym szokiem ze aby SB16 dzialal pod Linuxem
musialem wlaczyc PNP, inaczej sie nie dalo. Gorzej sprawa sie ma natomiast z
green, o ile zaczalem sie przyzwyczajac do tego ze asus usypial jak nie mial
co robic, o tyle TYAN nie chce sie polozyc spac mimo wlaczenia roznych
ciekawych opcji. Ale, jak podkreslam, mam go dopiero kilka tygodni.

Polece go osobom chcacym miec wiecej niz jeden procesor - zdecydowanie
ekonomiczniejsze niz ASUS, ale dla 1 procesorowych sa drozsze. Pytanie czy
inne cechy moga przewazyc skale.

-w