Re: Czestot. odswiezania

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 15 Nov 1996 - 18:15:32 MET

On Fri, 15 Nov 1996 17:45:37 +0100, Dariusz Kloc wrote:

> Czy moglby mi ktos wyjasnic o co chodzi przy
> programowym ustawianiu czestotliwosci odswiezania
> obrazu dla roznych rozdzielczosci ?
> Jakie sa optymalne ustawienia ?

ogolna zasada - im wiecej tym lepiej
tzn. ile Twoj monitor wydoli
norma w tej chwili to min. 72Hz czestotliwosc ramki
czyli odchylania pionowego
(bez przeplotu rzecz jasna)

po prostu im mniejsza czestotliwosc odswiezania
tym bardziej migotanie meczy oczy
zalezy to tez od indywidualnej wrazliwosci
niektorym przy 70Hz obraz nie miga
niektorym miga przy 75
prawdopodobnie nowe normy beda wymagac >80Hz

co do zaleznosci czestotliwosci odswiezania od rozdzielczosci
w przypadku monitora - zalezy to od przenoszonego pasma
w przypadku karty od max. czestotliwosci DAC'a czyli
przetwornika cyfrowo-analogowego
im wieksza rozdzielczosc przy tej samej czestotliwosci
odswiezania tym szersze musi byc pasmo przenoszone przez
monitor (w tym przypadku "przenoszone" to chyba niewlasciwe
slowo) i z tym wieksza czestotliwoscia musi pracowac DAC
(po prostu - wiecej pixeli na sekunde = wiecej "przetworzen
elementarnych" na sekunde)

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi