Re: Jakie kości

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 14 Nov 1996 - 10:43:48 MET

Pawel Zielewski <ZIELU_at_gazeta.pl> wrote:
: Mam pytanko. Wybieram się dzisiaj do sklepu, by kupić dziecku kolejne
: 4 RAM (ma 386 DX 40, nie wiem jaka płyta, ani czegoś więcej) i w
: związku z tym pytanko brzmi: jakie to mają być pamięci (to, że 4 x 1
: to wiem), czy jest coś, o co powinienem spytać, albo prosić jakieś
: konkretne SIMMy?

To musisz rozkrecic komputer, i zobaczyc co masz w srodku.
Jesli zobaczysz 4 pionowe plytki o dlugosci 9cm, a obok podstawki pod
4 takie same plytki, to potrzebujesz 4 "stare", "8 lub 9 bitowe", "30
pinowe" SIMY.

jesli masz wolna podstawke wiekszej dlugosci to potrzebujesz jeden
"normalny [czyli nowy]", "32 lub 36 bitowy", "72 pinowe", i najwazniejsze -
NIE EDO simm.

W pierwszym przypadku chyba nie masz co isc do sklepu, a w ogole to nie
radze kupowac "starych" pamieci, tylko zainwestowac w nowa plyte.

Jarek.