Re: Wylaczac komputer, czy nie?

Autor: Maciej Miernik (kruszk_at_sgh.waw.pl)
Data: Wed 13 Nov 1996 - 16:03:27 MET

> : Trudno powiedzieć:
> : Za wyłączaniem:
> : - szlag trafia niektóre myszy: np. Genius easy mouse
Heh, roznie to bywa. Moja mysz, na przyklad szlag trafia jak wylacze i
wlacze. :)
> : - żre prąd
Na dluzsza mete owszem, ale trzeba pamietac, ze podczas wlaczania pobiera
duzo wieksza moc. Wiec jesli komputer ma byc wylaczony, a potem pobrac duza
moc na rozkrecenie sie z powrotem, to lepiej zostawic.

> : Przeciw
> : - hdd i inne unikają stanów niepewnych
O jakie konkretnie stany chodzi ? Wydawalo mi sie, ze problemow z np.
parkowaniem glowicy da sie uniknac tak czy siak.

> A moze zostawiac z Power Managment wylaczajacym HDD.
> Wiem, bez zielonej obudowy zasilacz bedzie chodzil.
> Ale skoro, ktos wylacza wieczorem i zaraz rano wlacza, to chyba
korzystniej
> zostawic pod PM.

Wiesz, malo kiedy jest tak, ze komputer pracuje przez caly dzien. Albo jest
to komputer w pracy (godziny ok 8.00 - 17.00) albo w domu (15.00 - 23.00),
wiec czas bezuzytecznego dzialania moze byc dosc dlugi.
Wedlug mnie zostawiac komputer na noc oplaca sie tylko, jesli ma pelny APM.
W przeciwnym razie jest to moze i zdrowiej dla komputera, ale dla rachunkow
za energie ? :)

Pozdrawiam
        Werner