Re: FAT vs. NTFS

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 12 Nov 1996 - 22:20:14 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>fat JEST szybszy niz ntfs, przynajmniej w tzw. typowych operacjach (czas
>startowania systemu, poszczegolnych aplikacji). i jest to roznica zauwazalna.

Ja za to zauwazylem, ze pod OS/2 HPFS jest wyraznie szybszy od FAT. Poza tym
duuuuuuzo mniej macha glowica na HPFS. Poza tym obsluga FAT pod OS/2 jest
niewiele wolniejsza od oferowanej przez DOS. Roznica jest praktycznie
niezauwazalna. dyskiem chrupie na podobnym poziomie.
Opisuje tak sobie, skoro juz porownojemy szybkoscy poszczegolnych FS :)))

>os2 podobno widzi partycje ntfs, a nt hpfs wrecz przeciwnie. oba systemy
>plikow maja identyczny id w tablicy partycji i z zalozenia bedzie to
>powodowalo problemy. m$ juz sie o to postaral zeby byly jaja jak ktos ma
>jednoczesnie os2 i nt ;) wiec trzeba wykasowac... os2

Ja mialem u siebie i jedno i drugie. A wiec jest tak:
os2 faktycznie nie widzi NTFS. Widzi tylko drive, ktory uznaje
za niesformatowany. Tak wiec lepiej sie go nie czepiac.
NT w wersji 3.51 widzi bez problemu HPFS. dlugie nazwy i tym podobne bajery :)
niestety wersje beta ktore mialem okazje podziwiac traktowaly HPFS jako
niesformatywany NTFS. literka ktorej nie da sie uzyc.

Co mnie zdumiewa. HPFS byl pierwszy. Mimo wszystko msoft "przydzielil" sobie
ten tam ID, co uwazam za gruba nieuczciwosc ze strony tej firemki.
Przeciez os2 mial wczesniejsze wersje, i to duzo wczesniejsze.

>no mozna jeszcze odpalic nt z innego dysku i probowac w ten sposob cos
>wygrzebac, ale jak cos powazniej kropnie to naprawde moga byc jaja.

czyli jak zwykle backup. Moze rozpetamy dyskuje na temat czym sie bardziej
oplaci backupowac ?

>krotkie

ok.

>w taki sam, z tym ze dos pod nt widzi je normlanie.

aha. thx. za garsc wiedzy.