Re: EDO vs FPM - wyniki testu

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 08 Nov 1996 - 14:40:27 MET

Krzysztof Halasa napisal (-a) :

> Hmm... szczerze mowiac nie za bardzo wiem w czym lezy problem?

W tym ze w markowym serwerze nie znajdziesz pamieci EDO czy FPM 32-bit bo
nie daja one zabezpieczenia przed utrata danych. "Serwer" skladak moze miec
przeciez wewnatrz wyszystko (ot taka lepsza stacja robocza)
> Nie interesowalem sie tym dokladnie, z tego co wiem to EDO dostajac nastepny
> adres (rzedy lub kolumny) wciaz na wyjsciu ma poprzednia dana. Jesli tak,
> to nie byloby zadnego problemu z wykryciem parzystosci - na kazde 8 bitow
> dajemy 1 bit parzystosci, i sprawdzamy przy odczycie / zapisujemy go przy
> zapisie. Co w tym niemozliwego? Tak jak w FPM jest to nieskomplikowane.

Jak by tak bylo to bysmy juz dawno mieli pamieci EDO z parzystoscia.
> To nie ma zadnego znaczenia - istotne jest tylko sprawdzenie bitu parzystosci,
> gdy wiadomo ze dane na wyjsciu pamieci sie ustabilizowaly. Zaden tryb pracy,
> synchroniczny ani asynchroniczny, nie powinien tu miec IMHO znaczenia.
> Oczywiscie mozliwe jest, ze pamieci z parzystoscia nie sa produkowane, i stad
> ten caly problem.

Ani EDO ani SDRAM nie sa oferowane z parzystoscia i cos w tym musi byc
powarzniejszego. Nie wydaje mi sie zeby komus sie nie chcialo albo cos w tym
stylu bo przecierz na wschodzie sa tysiace producentow SIMMow i jesliby sie
dalo napewno ktos by to zrobil.

Tak.

Piotrek