Re: Dysk>520MB i stara pluta

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 07 Nov 1996 - 11:12:31 MET

mczerpak_at_tele.pw.edu.pl (Mariusz Czerpak) wrote:
> LUDZIE POMOZCIE !!!!
>Czy majac kontroler EIDE (np. z Local Busem) i drivery do niego
>da sie podlaczyc do starenkiej plyty (UMC491VLB) duzy dysk, tj.
>powyzej 500MB.
> Jesli zna ktos odpowiedz niech wysle mail`a pod adres
> mczerpak_at_mistral.tele.pw.edu.pl

>P.S. Plyta ma stary BIOS w ROM i nie da sie go wymienic.

Zalezy z czego chcesz korzystac. Prawdopodobnie dysk bedzie
chodzil w trybie normal, i nie bedziesz mial mozliwosci zobaczenia
dysku dalej niz poza 1024 cylinder w DOS i win3.1x. jak jest z 95 nie wiem.
OS/2 pozwala zalozyc kolejna partycje poza 1024 cylindrem, partycja
startowa musi sie miescic ponizej 1024 cylindra. to samo z linux.

sa rozne cud programiki, ktore udostepniaja dalszy kawalek dysku.
byly kiedys dostarczane z dyskami twardymi. jak to sie nazywalo niestety
wylecialo mi z glowy.