Re: Linux i HDD

Autor: Artur Lipowski (artur_at_tpg.krakow.pl)
Data: Wed 06 Nov 1996 - 09:46:20 MET

Daniel Rycaj wrote:
> Moze ktos wie czy gdzies w ogole istnieja drivery pod linuxa
> przyspieszajace prace z duzymi dyskami (PIO 4) ?
> Pytanie moze na pozor smieszne ale... mam motherboard PCI,
> kontroler IDE onboard - dolaczona jest dyskietka z driverami
> dal DOSa, Windows i dla SCO-UNIXA, to moze dla linuxika tez
> sie znajdzie ? Dysk : Seagate 1.2 Gb (Medalist sl)

Nie potrzebujesz zadnych driverow.
Jezeli masz wlaczona obsluge EIDE w jadrze (co jest standardem) to
wystaczy tylko przy starcie systemu ustawic parametry pracy dysku(ow)
programem hdparm (jest dokladny manual do niego).
Jezeli uzywasz X Windows to jest tez przyzwoity programik hdtool, ktory
daje okienkowy interfejs do ustawiania tychze parametrow i ich
testowania.
Oba powyzsze programy mozna znalesc na sunsite.icm.edu.pl.

Pozdrawiam,

--
Artur Lipowski
Software Engineer