Re: Klastry i straty

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Tue 05 Nov 1996 - 22:30:39 MET

On Mon, 4 Nov 1996 18:59:06 +0100, Jarek Lis wrote:

>Podales dwie kluczowe liczby - 18 tysiecy plikow i 10 tys plikow.
>Zakladajac ze przecietnie tracisz pol clustra na plik, to stracisz
>odpowiednio 9 i 5 tys clustrow.

Mysle ze najwieksze straty sa na duzej ilosci malych plikow. Np. 1000 listow przecietnie
po 2kb, to na partycji z clustrami 16kb bedzie az 16MB, na parycji z jednostka alokacji
512 bajtow wyjdzie pewnie ok 3MB. I tu juz widac wieksza roznice.
Ja np. otrzymuje przecietnie 200 listow dziennie, i to jest juz spory problem.
Ponadto wiekszac plikow konfiguracyjnych ( w roznych systemach ) jest tez mala
a bywa ich wiele. Tak wiec pozorna strata pol klastra na plik w rzeczywistosci moze
byc wieksza.

>A dysk ma ich miedzy 32 a 65 tys clustrow, blizej 65 tys.
>9/65=16%.

via E(ir)mail...
       ( Jaroslaw Tabor )
        ) Format Computing (