Re: Czy mozna pamieciami popsuc plyte?

Autor: Marcin Miedziejko (cody_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Tue 05 Nov 1996 - 14:12:15 MET

On Mon, 28 Oct 1996, Marek Nazarko wrote:

> Nic nie zlalamlem i wlozylem dobra strona.
> Opisze dokladniej:
> Mam plyte SHUTTLE 486 (wiem ze badziewie, ale dawno kupowalem...). Na
> poczatku mialem tak konfiguracje: (na SIMM PS/2)
> banki 0 1 2 3
> Mb 4 4 8 -
> Co prawda nie ma takiej konfiguracji w opisie ale poszlo i dlugo
> dzialalo. Wymienilem czworke na osemke i nie zagadajac do opisu wlozylem
> tak: (wiem ze zle)
> banki 0 1 2 3
> Mb - - 8 8
> Poszlo ale wykrylo tylko 8 Mb
> [...]
  Teraz sluchaj !
  Kiedys kiedy wsadzalem SIMMy do plyty to mi tez plyta padla. Zamienilem
kosci, chodzilo ale nadal bylo tylko 8 Mega. Znowu zamienilem ( kilka razy
probowalem ). W koncu plyta oszalala ( ciagle bipy, a w instrukcji -
wymien plyte glowna . Poszedlem sprawdzic kosci do kumpla i wszytko bylo
ok.
Dalo mi to troche do myslenia...
Przyjrzalem sie gniazdom na SIMM y...
Okazalo sie, ze gdy wsadzalem kosci to igly ktore tam sa pogiely sie
powodujac zwarcie i brak styku. Wyprostowalem je ale dla jednej przegielem
i sie zlamala OH SHIT !. Perspektywa, ze bede mial tylko 1 bank ps moe
byla zbytnio obiecujaca. Wzielem lupe i igle i odgielem to co po tej igle
zostalo. Ciezko bylo, ale sie udalo. Po wlozeniu pamieci wszystko ruszylo
(musialem bardzo delikatnie wsadzac plyte, bo styk nie byl za pewny). O
tamtego czasu wszytko chodzi bez zarzutu...

Pytanie jak pogielem te igly ?
To proste mam stara obudowe desktop i strasznie trudno sie wsadza simm y
kiedy plyta jest w kascie, a nie chcialo mi sie jej wyjmowac (plyty).

Przyjrzyj sie swoim simmom to moze znajdziesz podobny syf...

Milego szukania z lupa.
Cody