Gra w dwie karty, czyli Pay&Pray

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 01 Nov 1996 - 13:44:34 MET

Cze wszystkim!

Mam taki fajny komputerek, z ktorym zmagam sie od ponad tygodnia.
Zaczelo sie od upgradu do PPro 180, z wymiana plyty i karty graficznej.
Po pomyslnym zainstalowaniu w Windows NT zaczely sie pojawiac losowe
piksele na ekranie. Na dokladke komputer zaczal sie wywracac 5 razy
dziennie, podczas gdy pracowal wczesniej ze srednia 1 raz/miesiac.
Najpierw wymienilem grafike (S3 ViRGE) na inny egzemplarz - i nic.
Zamienilem na zupelnie inne ViRGE - zaczal sie bezczelnie wieszac co 3
minuty. Zainstalowalem nowe drivery wziete z http://www.s3.com - i nic.
Wywalilem sieciowke - bez zmian. Zmienilem plyte - nic. Zmienilem kosci
pamieci - nic. Zamienilem S3 na Cirrusa - komputer padl natychmiast.
Podlaczylem sam twardy do innego komputera - bez zarzutu. W przyplywie
desperacji zawiozlem procesor do TCH - i tam, eureka, powiedzieli mi, ze
plyty Intela nie lubia kart Cirrusa (dzieki Wam, serwismeni z TCH).
Wetknalem S3 Trio 64V+ - i rzeczywiscie, pobieglo bez problemow.

Komputer dzialal.

Jakby mi bylo malo problemow, przystapilem do dalszego meczenia peceta.
Zadanie brzmialo: zainstalowac streamer Sony DAT. Zaczelo sie od pewnych
niezgodnosci obudowy i streamera, ale od czego kombinerki? Wetknalem
kontroler SCSI NCR-815 (z TCH), ustawilem na DAT-cie ID=3, i juz po 3
minutach Windows NT zrzucaly sie na tasiemke. Tylko - i tu potrzebuje
pomocy - wylozyla sie sieciowka! Windowsy zaczely meldowac, ze karty nie
ma, ze nie mozna jej odpalic itd. Sieciowka jest no name PCI, wiec nie
sposob jej przeadresowac. Na SCSI jest jumper, ktorym mozna wybrac INT
A...INT D. Czy ktos moglby mnie oswiecic o co w tym chodzi? Wyprobowalem
oczywiscie wszystkie cztery mozliwosci, bez skutku. Plyta jest Intel
Venus, i nie ma tam mozliwosci przypisania na sile IRQ do slotu PCI.
Gdyby tylko nie bylo to PnP, to byloby po problemie... ale tak, dzieki
ci Microsofcie, sprzet ni cholery nie chce biegac.
Pomozcie koledzy, bo inaczej bede musial po prostu zamienic sieciowke na
ISA nie Plug&Pray...

Michal

PS. Jeszcze raz chcialbym podziekowac serwismanom z TCH za rade, a pania
z Elbatexu przeprosic za klopot z wypozyczaniem mi innej plyty glownej
do testowania.

--
 Michal Rok          Warsaw, Poland      http://www.waw.pdi.net/~mrok/