Re: Jaka karta muzyczna

Autor: Marek Nazarko (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 22:45:16 MET


> >myslalem ze SB ma tylko FM, ewentalnie wava na ROM ale o RAM nic nie
> >slyszalem.
> >ASP na AWE faktycznie nie ma sensu. Co innego DSP w GUS PnP.
>
> Rownie bez sensu, zdaje sie.
A tu sie mylisz ale nie chce mi sie wszystkiego jeszcze raz powtarzac

 
> >> dziala rewelacyjnie.
> >Jakie efekty? Jak nie ma ASP ani DSP to efekty sa softwarowe (filtry
> >chyba tez) i beda dzialac na kazdej karcie SB compatible
>
> Nie ma ASP, ale ma EMU8000 (taki syntezator) - a EMU8000 ma filtry sprzetowe
> (dla kazdego kanalu/generatora oddzielnie). I (na 90%) ma procesor
> efektow (nie ASP!!! ASP nie sluzy do efektow reverb/chorus !)
Ale ja pisalem o DSP (ktos zreszta napisal ze na AWE ASP i DSP to to
samo), a SB32 tego nie posiada. DSP sluzy wlasnie do efektow.
 
> >> Do modulow - SB32+RAM albo AWE32+RAM (lepiej to pierwsze, bo >> tansze).
> >> Sa playery wykorzystujace procesor karty.
> >Do modulow - najtansza 16 bitowa karta, bedzie grac identycznie jak >> AWE
>
> Nie.
> 1) z powodu 3-punktowej interpolacji w EMU8000 (zamiast
> 2-punktowej w GUSach i lepszych playerach)
> 2) z powodu procesora efektow (duza czesc modulow brzmi lepiej z > reverbem
> czy chorusem)
Wystepuje tu wyrazne niezrozumienie. AWE ma ASP (czy jak go tam zwal).
SB32 i AWE posiadaja EMU8000. Gus PnP posiada DSP.

DSP potrafi zalozyc dowolny zaprogramowany efekt na kanal audio (w
GUSPnP kazdy z 32 kanalow moze miec wlasny efekt - nie pisze o MIDI(!)).
ASP potrafi zalozyc zaprogramowany efekt na sume wszystkich kanalow
(podobnie jak karta Yamahy)
EMU8000 jest syntezatorem, wiec z zalozenia powinien byc wykorzystywany
w MIDI. Jak widze jednak nie tylko, gdyz okazuje sie, ze jest to takze
procesor efektow dla kanalow audio (!) (czytaj ponizej), niestety nie
programowalny (tylko chorus i reverb).

>Dokladnie: z kazdego kanalu ida cztery wyjscia z osobno ustawiana
>'glosnoscia'. Jedno na lewy kanal, drugie na prawy, trzecie do
>reverbu, czwarte do chorusa. Czyli nie ma oddzielnych efektow (nawet
>profesjonalne instrumenty tego nie miewaja) dla kazdego kanalu, ponoc GUSPnP ma i to ma byc jego wyzszosc nad blasterami

>natomiast
>mozna jednemu instrumentowi dac 10% reverbu i 50% chorusa, zas drugiemu
>100% reverbu i 0% chorusa. Calkiem praktyczne.

Czy program, ktory piszesz, wykorzystuje procesor karty czy komputera do
tworzenia efektow?

-- 
 Marek Nazarko
 praca/job: mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)
 WWW: http://linux.ae.katowice.pl/~nazarko
 adres dodatkowy/additional adress: nazarko_at_linux.ae.katowice.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:35:55 MET DST