Re: Formatowanie dysku!

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 31 Oct 1996 - 00:47:46 MET

 RoMan> Jarek Lis wrote: [...]

> [...]

 RoMan> Niekoniecznie - na dysku 850 MB przy jednej Patrycji ;-) masz
 RoMan> clustery 16KB, czyli statystycznie na jednym pliku tracisz
 RoMan> dokładnie 8 KB. 150 MB w 'ogonach' to ok. 19000 plików i
 RoMan> katalogów - a to się (niestety) zdarza

Ja tylko przypomnę wszystkim zainteresowanym, że ta cała heca z
klastrami, straconą pojemnością i koniecznością dzielenia na idiotycznie
małe partycje oraz późniejszego zabawiania się w przerzucanie rzeczy z
jednej na drugą jest specyficzna dla oprogramowania firmy Microsoft.

Takie np. Linux czy FreeBSD w ogóle takich problemów nie mają. Bo i po
co? Ostatnio zakładałem filesystem 4GB. Sformatowanie zajęło całe 50s
:-)

--J.