Re: Co myslicie o Virge ?

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 29 Oct 1996 - 17:08:25 MET

Marcin Miedziejko napisal (-a) :

> Zastanawiam sie nad kupieniem karty graficznej S3Virge. Nie wiem czy
> przypadkiem nie jest to jeszcze za mloda karta, bym mogl wykorzystac jej
> mozliwosci 3d. Nie koniecznie musi to byc S3 ale fajnie by bylo jakby nie
> byla zbyt dorga ok 3-4 baniek ( chodzi mi o dopalanie 3d ).
U mnie karta Data Expert na S3 ViRGE z 2MB EDO (mozna dolozyc kolejne 2MB)
kosztuje okolo $120+VAT. Jej mozliwosci 3D dosc trudno wykorzystac poza
grami bo nie ma jeszcze odpowiednich driverow do AutoCAD i 3DS.
> 2 moje pytanie dotyczy, czy warto dokladac
> 1 Mb ramu do S3 Trio 64 V+. Jakie daje to efekty, poza wieksza iloscia
> kolorow w wyzszych rozdzielczosciach.

Daje DUZE przyspieszenie bo Trio64V+ ma 64-bitowa szyne danych do pamieci i
jesli karta ma tylko 1MB to ta szyna na zewnatrz zaweza sie do 32-bitow (to
wynika z budowy kosci DRAM bo sa 256kX4, 256kX8 i 256kX16) i chip musi
pracowac w trybie duplexingu. Dolozenie drugiego megabajta to poszerzenie
szyny do 64-bitow co umozliwia chipowi rozwiniecie skrzydel (do polowy) i
szybsza prace (W True Color ok. 10 razy, w Hi Color ok.4 razy).
Pelne rozwiniecie skrzydel to obsadzenie 4MB (nie zawsze w Trio64 sie da ale
w ViRGE zazwyczaj mozna) bo wychodza dwie szyny 64-bity co umozliwia
64-bitowym chipom S3 jeszcze szybsza prace w trybie przeplotu (w tym tkwila
moc 32-bitowego ET4000/W32p z 2MB DRAMu czyli z dostepem do pamieci po szynie
32-bitowej z przeplotem).

Piotrek