Re: CDROM vs HDD

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 18:32:03 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> writes:

> : Cos mi sie widzi ze to nie zalezy od plyt, a od samego CD (slave).
> : Zreszta CD nie jest obslugiwany przez plyte (=BIOS), a przez
> : wlasny driver.
>
> Troche zalezy, bo mialem samotnego CD slave na drugim kanale, i po zmianie
> BIOS'a NT przestalo go widziec...

Widzisz... nie twierdze, ze tak nie bylo, ale czy to, ze NT przestalo widziec
CD po zmianie BIOSu oznacza, ze od BIOSu zalezy CD? A gdyby NT przestalo
widziec tego CD bez zmiany BIOSu, albo niezaleznie od tej zmiany?

Z tego co wiem - oprogramowanie nie odwoluje sie do BIOSu podczas dostepu
do CD - zarowno MSCDEX (korzysta on wtedy z drivera ATAPI ladowanego jako
.SYS, ktory odwoluje sie do portow IDE i ew. uzywa IRQ 15), jak i np. WIN95,
ktory uzywa swoich wlasnych driverow. Wlasciwie (szczegolnie w starszych
BIOSach) nie ma jakiejkolwiek obslugi CD, wiec nic nie moze z tego korzystac.

Oczywiscie, jesli BIOS powie ze dane urzadzenie jest np. dyskiem, to pewnie
drivery nie beda sie tam doszukiwac CD. Podobnie, jesli BIOS wylaczy kanal,
lub jakos go magicznie przeprogramuje. W tym sensie BIOS rzeczywiscie ma
wplyw na CD.

--
Krzysztof Halasa