Re: Gdzie kupic dobry computer?

Autor: Kazimierz Borowski (kborowsk_at_las.ibl.bialowieza.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 12:14:21 MET

On Mon, 28 Oct 1996, Jacek Osiecki wrote:

> Polecam GigaByte-a, najlepiej z HX lub VX

> A po co EDO? Przy Pipeline Cache nic nie daje...

> Wybor jest oczywisty - Caviar (21600 jest niezly, ale ma gorszy czas
> dostepu od 31600)

> Mam Wearnes-a 10x, spisuje sie swietnie...

> Niedawno kupilem US Robotics 33.600 Voice Internal - CUD MIOD, palce lizac!

> Jesli Diamond, to polecam Stealth 3D 2000 - jest calkiem niezla...

> Mam tylko 15" CTX - niezla maszynka.

> Polecam SB16PNP z jakims WT - np. Roland...

> Jesli juz MUSISZ miec "firmowca", to juz lepiej kup COMPAQ-a - ale nie
> [...]

Sluchajcie, wydaje mi sie, ze nie bralismy w wystarczajacym stopniu pod
uwage sytuacji. Zadanie obejmowalo zakup sprzetu w jednym kawalku,
objetego gwarancja, nie wymagajacego znajomosci bebechow, a juz zwlaszcza
umiejetnosci grzebania w nich. Przy czym pytajacy jest tam, a nie tutaj,
co zmniejsza mozliwosc manewru przy zakupie. W swietle tego dotychczasowe
informacje sa malo przydatne. Sa dwie mozliwosci: dobra firma zagraniczna
(Dell, HP, Compaq, ?) majaca w Polsce sprawna filie, a nie gnusnego
dealera (to wielka roznica, decydujaca o wszystkim). Pytanie: czy ktos moze
polecic cos takiego, np. na podstawie
wlasnych doswiadczen? Wada: ograniczony wplyw na zawartosc pudla. Druga
mozliwosc: silna firma krajowa, o w miare dobrej opinii (takich o calkiem
dobrej nie ma, niestety). Sytuacja kupujacego po prostu skrajnie utrudnia
wszczecie poszukiwan malej, godnej zaufania firemki w kraju. Sposrod tych
duzych firm, no coz, JTT (ADAX-y, nie slyszalem duzo narzekan na nie),
Optimus (panowie, bez przesady), moze ktos zaproponuje cos jeszcze na
podstawie wlasnych dobrych doswiadczen? Zaleta: na pewno zrobia maszyne
na zamowienie. W takim razie mogloby to byc:
plyta ASUS lub Intel np. Endavour;
procesor Intel (nie inny);
karta graf. Matrox lub Diamond;
HDD np. WDCaviar >1GB;
CDROM np Acer lub Philips (podobno niezawodne);
dzwiek SB16;
modem USRobotics Sportster wersja na Polske.
Mozna tez wziac plyte np. Asusa czy Intela z dzwiekiem lub i dzwiekiem i
grafika bezposrednio na plycie.

Ta przykladowa lista zostala dobrana niekoniecznie pod katem nowatorstwa,
ale sprawdzonej niezawodnosci.

Ostatnia mozliwosc, tj. przywiezienie maszyny z USA, mimo ze kuszaca,
wydaje mi sie malo praktyczna. 1. Taniej nie bedzie, od tego sa cla i
podatki graniczne. 2. Serwis Bog wie gdzie, nawet jesli firma niby jest
obecna w Polsce, moze sie wypiac na maszyne nie kupiona u nich. 3.
Mozliwosc rozwiazan niestandardowych w naszych warunkach (np. dot. modemu).

Pozdrawiam- Merle