Re: CDROM vs HDD

Autor: Andrzej Piskozub (piskozub_at_bet.po.opole.pl)
Data: Sat 26 Oct 1996 - 18:12:08 MET DST

pitee wrote:

> =======================================================================
> Wiem, wiem, jednak chodzilo mi glownie o to by dowiedziec sie, jaka
> jest przyczyna takiego zachowania sie systemu.
> A tak z drugiej strony to konfiguracja, o ktorej pisze bylaby jednak
> najlepsza (chyba, ze o czyms nie pomyslalem).
> Mianowicie, dwa dyski, na ktorych jest wszystko i musza byc na stale
> w komputerze, powinny siedziec w pierwszym kanale, gdyz jest to, w
> przeciwuienstwie do drugiego, kanal EIDE. Trzeci dysk, ktory jest
> maly, stary, wolny i ma byc dyskiem mobilnym (szuflada) moze byc
> [...]

Mam chyba podobny problem. Dwa dyski, oba Cavira 1,6GB(wewnętrzny) i
540MB(w kieszeni) oraz CDrom NECa. Próbowałem podpiąć na jednej taśmie
większy dysk jako mastera, a drugiej taśmie mniejszy dysk i CDrom'a. W
taki układzie nie miałem CDroma niestety.
Zostałem przy ustawieniu takim, że na jednej taśmie mam dwa dyski (duży
jako master, mały jako slave), a drugiej samego CDrom'a . Niestety jak
wyjmę kieszeń HDD to sytem nie rusza. Wcale mnie to nie dziwi, bo przy
takim ustawieniu musi tak być; chyba, że rozkręcę obudowę i przestawię
zworkę w dużym dysku.
Trochę zamieszałem, ale może ktoś mi podpowie co powinienem zrobić, aby
móc wyjąć dysk i uruchomić komputer bez rozkręcania za każdym razem
obudowy.
:)

                       ======== Andrzej Piskozub =======
                     ======== POLITECHNIKA OPOLSKA =======
                    === mailto:piskozub_at_bet.po.opole.pl ===
                         ====== just call me Pi ======