Re: sporo pytan o SB 16 Vibra OEM....

Autor: Jaroslaw Tabor (formatc_at_bevy.hsn.com.pl)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 00:27:05 MET DST

On Wed, 16 Oct 1996 15:24:01 +0200, Grzegorz Jon wrote:

>troche tego bedzie,ale licze ,ze odpowiecie dosyc normalnie i jak najszarzej:
>1.Vibra jest jakoby jakas podroba SB...znaczy sie jakis dalekowschodni
>wyrob z chipsetem (<--text kupla...co to jest???) SB...o co chodzi tak
>naprawde..
Vibra to nowy chipset Creative Labs, jest w dwu wersjach starszej (bez kontroli barwy)
i nowszej (z kontrola). Jest to Oryginalny wyrob Creative Labs sprzedawany takze
innym producentom, robiacym karty w mmiare kompatybilne z SB16.
Mialem taka karte Made in Taiwan i nie zauwazylem zeby cos z nia nie chodzilo.

>2.czy OEM znaczy gorszy?...i co w ogole znaczy?..kontekst lapie,ale jak to
>leci dokladnie na ich i nasze...

OEM - oznaczenie produktow dla producentow komputerow. Produkty OEM
sa z reguly bez pudelek, instrukcji i driverow. Zasadnieczo nie sa przeznaczone
dla sprzedazy detalicznej, tylko do dlaszego montazu.

>4.no i jest tylko wyjscie "LINE-IN"...podobno mozna to zmienic
>jumperami...pech w tym,ze jakos za cholere nigdzie nie moge znalezc opisu
>utawien juperow na tej karcie...chodza sluchy ,ze Creativity nie daje
>takich rzeczy...moze ktos mimo wszystko moglby mi pomoc...fajnie,gdyby byl
>to pelny opis tej plytki...

Chodzi chyba o LINE-OUT. Przy gniazdach jest takie 2 jumpery obok siebie:

    oXX
    oXX

trzeba je usatwic tak:

    XXo
    XXo

i bedzie dzialac.

>...troche z innej beki:
>6.czym jest tak naprawde DMA(wiem co znaczy skrot i...to wszystko)?...ale
>ludzkimi slowami panowie..ja czlowiek srednio uczony..

DMA - Direct Memory Access. Urzadzenie zewnetrzne przejmuje kotrole nad magistala
i odwoluje sie bezposrednio do pamieci, bez udzialu procesora.

>7.co to jest AWE?.... nagrywalne WT????...

W duzym przyblizeniu SoundBlaster + WaveTable. Jest to SB z sytnezatoerm samplingowym
tzn, generuje dzwieki na podstawie zsamplowanych probek zapisanych w ROM lub RAM.

>8.pod win'95 jest COS do odtwarzania,np.MID'ow.... w Explorerze klikam
>9.kochany w'95 przyjmuje sobie,ze pewne pliki bedzie uruchamial tylko i

n/t G'95 nie potrafie sie wypowiadac przy uzyciu slow
powszechnie uznanych za przyzwoite.

via E(ir)mail...
       ( Jaroslaw Tabor )
        ) Format Computing (