Re: POLSKIE LITERY -- CZESC II

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 06:43:41 MET DST

On Tue, 15 Oct 1996 14:53:41 +0200, Slawomir Bialek wrote:
[...]

>to raczej Twoja sprawa, i to e Ty nie_chcesz_tego_skonfigurowa /masz_nie_ugi tego
>admina_którego_przerasta_upgrade_tin'a/uwa asz_ e_to_strata_czasu/inne NIE OZNACZA
> E JEST TO NIELEGALNE...
[...]

Slawku, jesli juz tak upominasz innych, ze nie chce im sie
skonfigurowac programow pocztowych, to sprawdz najpierw
swoja konfiguracje, aby nie bylo jak z tymi co zdzblo widza
w oku brata ...
;-)

Chodzi mi o to, ze co prawda standard pozwala na 1000 znakow
w wierszu, ale ze wzgledu na wygode przy czytaniu a zwlaszcza
przy cytowaniu - dobrze jest ograniczac sie do circa 70 znakow.
To zapewni, ze praktycznie u kazdego Twoj tekst bedzie wygladal
tak samo, zamiast zostac polamany na najdziksze sposoby.

To zreszta uwaga nie tylko do Ciebie. Wiele osob uzywajacych
na codzien wordprocesorow traktuje 'enter' jako zakonczenie
paragrafu a nie wiersza. Niestety wiele programow pocztowych
w takiej sytuacji przechodzi do nastepnej linii ekarnu
(czyli 'lamie' tylko wizualnie) lecz wysyla wszystko az
do entera jako jeden wiersz-rekord SMTP. Z kolei program
ktorym ktos inny to czyta nie ma zadnej informacji n/t jak
to bylo polamane u nadawcy i lamie sobie w/g swoich kryteriow
(i szerokosci okna oczywiscie).

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi