Re: Rozbudowa pamieci w HP5 MP

Autor: Andrzej J. Piotrowski (a_j_p_at_it.com.pl)
Data: Mon 21 Oct 1996 - 10:51:06 MET DST

On 20 Oct 96 at 16:20, Krzysztof Wirszyllo wrote:

> Niestety ale bedziesz musial kupic oryginalne kosci HP. Sam tez
> posiadam drukarke HP 5MP i do zwiekszenia pamieci (do 7MB) musialem
> kupic orginalne. Oczywiscie najpierw sprawdzilem ze zwyklymi
> Simmami. Sprawdzalem Simmy roznych firm.

W instrukcji (po polsku a wiec moze wynikac z fantazji tlumacza) jest zapis:

"Uzywaj modulow SIMM produkcji HP lub ich odpowiednikow (36-bitowych
lub 32-bitowych, 72-iglowych; 70,80 lub 100ns), PRZEZNACZONYCH DO
DRUKAREK LASEROWYCH"

(podkreslenie moje) Z tego wynikalo by, ze istnieje jakas tajemnicza
generacja SIMMow do drukarek i robi je nie tylko HP (czyzby bowiem z
taka premedytacja napuszczali ludzi?). Kolega, weteran DTP,
wspominal, ze niegdys na etapie kosci 256 KB sprawa polegala na
zamianie na wyprowadzeniu sygnalow strobujacych RAS i CAS ale jak
jest teraz nie wie. Gdyby ktos znal pinologie to moze oplaca sie
poeksperymentowac z przecieciem sciezek i przekrosowaniem (roznica w
cenie siega kilku milionow starych zlotych). Stad moje pytanie.

> Co do zajetosci pamiec przez PostScript, to wynika on z tego, ze
> jezyk ten jest uniwrsalny (dla kazdego urzadzenia drukujacego).

Zdaje sie, ze niestety tylko w przyblizeniu to prawda...

> W ogole sens korzystania z PostScriptu, jest tylko wtedy gdy potem ta
> sama prace chcemy wydrukowac na innej drukarce (urzadzeniu) a zalezy
> nam by sie nic nie zmienilo. (np. ostatecznie praca ma byc
> naswietlona na fotonaswietlarce, to wydruki do korekty powinny byc z
> drukarki PostScriptowej.)

To zabawne, ze dokad PS byl "kwiatkiem do korzucha" nic zlego sie nie
dzialo. Wlasnie gdy po raz pierwszy potrzebowalem wydrukowac prace
zrobiona z mysla o naswietlenu i wydrukowaniu w drukarni kilku
tysiecy egzemplarzy wykrzaczylo sie...
> Artemis

Dziekuje za uwagi (takze od Jarka Lisa)! A moze jednak ktos sie uporal
z problemem?

ANDRZEJ J. PIOTROWSKI
AJP Communications
E-MAIL: a_j_p_at_it.com.pl