Re: Corel 6.0 PL

Autor: Mielczynski Michal (melon_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Sun 20 Oct 1996 - 20:07:08 MET DST

----------
> [...]
>
> Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl> wrote:
> : Mielczynski Michal wrote:
> : > Czy ktos z Was zna moze sensowna (sic!) alternatywe Corela 6.0
(wiem, wiem
> : > - pewnie Corel 5.0 ;)
> : >
> : To zalezy do czego.
> : Jesli chodzi o rysunki wektorowe, to jest bardzo ladna zabawka o nazwie
> : CorelXARA, [....]
>
> Tylko wiesz - mam wrazenie, ze Michalowi chodzi o narzedzia
profesjonalne.
> Czy to co proponujesz potrafi wyprodukowac plik do naswietlarki?

 Ano wlasnie... czy daloby sie naswietlac spod takiej Xary?
Pytam sie o alternatywy dlatego, ze Corel wlasnie ma problemy z poprawnym
srukowaniem plikow na naswietlarki. Zreszta wlasnie o tym pisze w PS.
Jarek. No coz, drukarz ma prawo sie denerwowac niestety; Corel potrafi nie
dosc, ze produkowac pliki bardzo "uciazliwe" dla naswietlarek to jeszcze
czesto-gesto odmawia wydrukowania czegos w takiej formie jakbysmy sobie
tego zyczyli. Chodzi o problemy z drukowaniem osobnych separacji,
poszczegolnych stron itp. Czy ktos z Was mial podobne problemy? Jakies
diagnozy, pomysly? :)

Co do Micrographics'a (czy jakos tak:) to slyszalem rozne opinie.. zadna
jednak nie opisywala konkretow tylko "widzimisie" opiniodawcow. Zreszta
ludzie ci mieli slaba stycznosc z "fachem drukarskim".

> P.S. znajomy drukarz klnie Corela do ostatnich. Prawdziwie profesjonalny
> system to Mac. A jeden z powodow, to ten, ze ten sam rysunek
> wyslany z Maca do naswietlarki drukuje sie 3 minuty, a z Corela
> pol godziny...
>
> Jarek.
 Ano wlasnie :(. Chociaz tu chyba nie wina platformy tylko programu. Na
MACU zreszta, mimo calej sympatii do tego komputera, nie potrafie niczego
na nim sensownego zlozyc :((. Byc moze jest to wina przyzwyczajen, jakis
zly nawyk. W kazdym razie wolalbym pozostac przy Corelu albo programie o
podobnych mozliwosciach/mechanizmach.

pozdrawiam

           Michal "Mell0W" Mielczynski
           melon_at_aurora.put.poznan.pl
http://www.pwr.wroc.pl/AMIGA/amiuser/mell0w/
                  tel. (48) (061) 666609

PS. czy ta spolszczona wersja Corela 6.0 ma polski slownik? czy potrafi
poprawnie importowac teksty z polskiego Word'a (zaznaczam: z WORDA (razem z
twardymi spacjami))?