Re: Modemy z Niemiec

Autor: Michał Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 19:35:23 MET DST

Rafal Wiosna wrote:

> MTJasny_at_zeto.czest.pl wrote:
>
> : Wiec moze modemy z Niemiec nie sa takie zle jak piszecie.
>
> Kupujac modem w Niemczech, jezeli nie jest explicite napisane w
> sklepie, ze nie mozna go uzywac albo nie ma certyfikatu ichszej telekomuny
> mozna natknac sie na model, ktory bedzie blacklistowal numery zajete oraz
> nie bedzie chcial odbierac telefonow.
>
> ATA
> ERROR
To znaczy nie to, że całkiem nie będzie chciał odbierać, ale zasady
niemieckiej homologacji są takie, że modem może odebrać telefon jeśli
wcześniej odebrał dzwonek. W moim (niemieckim) modemie komenda ATA
działa przez 10 sekund po sygnale RING.

Oczywiście dla mnie nie jest to problemem, kiedy modem pracuje na linii
dzierżawionej. Jednak w przypadku konieczności łączenia się z zajętymi
numerami takie modemy potrafią być strasznie upierdliwe. W praktyce
między kolejnymi dzwonieniami powinno się czekać minutę, a jeżeli 3
próby się nie powiodą, to trzeba poczekać nawet z 5 minut. Jeśli
człowiek będzie uparty to modem wyświetla czasem, żeby poczekać godzinę.

To podobno niby ma zabezpieczać przed niepotrzebnym "męczeniem "central.

Michał

--
********     MEMBER OF THE INTERNATIONAL PROGRAMMERS GUILD    ********
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo   tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340