Dziwne zachowanie modemu

Autor: Dariusz Margas (darecki_at_beauty.ternet.pl)
Data: Sat 19 Oct 1996 - 02:02:40 MET DST

Hej.....
Taka zagadka dla wizardow ;-)

Wlasnie pare dni temu zainstalowalem (dla testu) modem ZOOM v34x...
Dzieje sie cos dziwnego...

Qmpel ma takiego samego ZOOMa. Dzwonie do niego terminalem, odpalam
zmodem - idzie prawidlowo w obydwu kierunkach. On dzwoni do mnie i tez
wszystko OK...

Dzwonie UUCP, protokol i (dwie strony jednoczesnie) lub g (tylko w jedna
na raz) i .. no wlasnie ;-)

Pliki ode mnie do niego ida OK, a od niego do mnie wchodzi pierwsze pare
kilo i stop - bad header.

Kiedy zadzwonimy odwrotnie jest to samo, ale tez odwrotnie.
Krotko mowiac - pliki nie ida w kierunku _do_ tego, kto dzwoni.

Ten sam efekt wystepuje jesli dzwoni po pliki modem zyxel1496.
Zamienialem porty, kable i nic, ale zamiana modemu....

Jesli ZOOM qmpla zadzwoni pod zlomtrixa - wszystko jest OK, to samo z
zyxelem.

Kiedys mialem podobny efekt przez blad z flow control (modem mial hw, a
terminal soft) - tez szlo kilka kilo i crc, crc, crc....

Sprawdzilem dokladnie flow control - wyglada OK, string inicjujacy modem
jest identyczny dla terminala (zmodem idzie) i dla UUCP. Profile
zlomtrixa i ZOOMa sa identyczne.

Dlaczego tylko UUCP i tylko w strone dzwoniacego?
Dlaczego ze zlomtrixem jest OK ?

Any idea ?

--
A sharing of life's glories: bread, and roses too.