Re: Dysk SCSI zewnetrzny?

Autor: Jan Szypowski (janszypo_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 16 Oct 1996 - 23:55:20 MET DST

Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net> wrote in article
<32652F65.58F_at_waw.pdi.net>...
> Czesc wszystkim!
>
> twardy. Na zewnatrz sa dwa zlacza 25-pinowe, takie jak Centronics w
> pececie (nigdy nie wiem ktore to meskie a ktore zenskie ;))) ), jedno
> jest podpisane SCSI a drugie SCSI Thru. Instrukcji nie mialem okazji
> zobaczyc, wiec nie wiem czym to sie rozni. Wiem tylko, ze mozna do tego

Tego rodzaju gniazda wystepuja jako zewnetrzne gniazda SCSI w Macintoshach.
Poniewaz obudowy SCSI (o czym za chwile) i gniazda na kontrolerach
posiadaja z reguly gniazda SCSI Amphenol 50-pin lub mini-D SCSI, potrzebny
bedzie jeszcze odpowiedni kabel. Najprawdopodobniej pierwsze gniazdo
przeznaczone jest do podlaczenia np. kontrolera SCSI w komputerze
zewnetrznym (np. do przesylania sampli z komputera do syntezatora, a drugie
(Thru) przeznaczone jest do dalszych urzadzen w "lancuszku" SCSI.
Niewykluczone, ze sprzet wykrywa sam, czy do Thru jest podlaczone jakies
urzadzenie, czy tez nie, i w zaleznosci od tego wlacza sam terminatory,
dlatego odwrotne podlaczenie moze sie nie udac. W tej sytuacji (tylko
podlaczanie dysku) nalezaloby go raczej podlaczyc do "SCSI"

> spotkal z kasetka przerabiajaca dyski SCSI wewnetrzne na zewnetrzne? A

Na rynku jest ogromny wybor obudow SCSI, na urzadzenia 3,5 i 5 calowe, w
cenach 300-500 zl. Obudowa posiada wbudowany zasilacz sieciowy, rame do
mocowania wewnatrz niej urzadzenia, kable, przelacznik SCSI ID i 2 gniazda
SCSI, z reguly jako Amphenol 50 pin. (dlatego wspominalem o kabelku).
Oczywiscie trzeba ustawic na dysku terminacje, albo wpiac terminator
zewnetrzny (ok. 50 zl) do wolnego gniazda SCSI na obudowie (co chyba jest
wygodniejsze, bo mozna latwo zmienic konfiguracje). Obudowy SCSI mozna
dostac na gieldzie na Grzybowskiej, a takze w firmach handlujacych
"lepszym" sprzetem i Macintoshami (np. Matic na ul. Krzywickiego).

                                Jan Szypowski
                                janszypo_at_waw.pdi.net