Re: Karty VGA z 1MB

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 15 Oct 1996 - 20:19:31 MET DST

> Czy karty (VGA) z 1 MB pamieci sa pelnowartosciowymi produktami?
> Czy nowoczesne chipset-y (przynajmniej te popularne) moga dac z siebie
> wszystko przy 1MB pamieci? Nie chodzi mi bynajmniej tylko o liczbe
> kolorow, ale o "szeroko" rozumiana wydajnosc.

i tak i nie. np. trident9440 bedzie praktycznie tak samo dzialal z 1 i z 2
mb... nie widac roznicy. natomiast prze w32p czy s3 trio64v+ bedzie roznica w
niektorych rzeczach prawie dwukrotna. powod? proste - dwie kostki soj po 512
to razem 1mb i szyna 32bity. wiec niech sie wstydza sprzedajacy 64bit karty z
1mb ram bo to kompletna bzdura ;). generalnie nie kupilbym karty graficznej z
1mb, ale to juz moje zboczenie prywatne, bo nawet nad urzadzeniami z 2mb na
dzien dobry dlugo sie zastanawiam ;)

karpio