Re: LINUX RedHat

Autor: Slawomir Bialek (civic_at_batory.kat.ids.edu.pl)
Data: Sun 13 Oct 1996 - 14:28:40 MET DST

Jaroslaw Tabor <formatc_at_bevy.hsn.com.pl> wrote:
>jak można przekroczyć 'limit' 4 partycji? :-)
>(IMO) w tablicy partycji mieszczą się tylko cztery i o przekroczeniu nie ma mowy
JT> TZN ? Jak mam na dysku 5 partycji (a mam) to znaczy ze mam zepsuty komputer ?

trudno zgadnac na odleglosc :) , ale najprawdopodobniej:
jedna z tych czterech partycji to u Ciebie partycja typu 5 czyli DOS Extended...
Ta wlasnie moze zawierac w sobie inne partycje... jednak nie wszystkie systemy operacyjne to
obsluguja i jest to raczej sztuczka pozwalajaca miec wiecej niz 4 partycje w niektorych
systemach operacyjnych (glownie M$, OS2, Linux, ktoś zna inne?)....
oficjalnie w pecetach mamy max. 4 partycje... (po prostu juz wiecej sie nie zmiesci w
pierwszym sektorze dysku)

--c